A17 Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 Dag allemaal, ik ben nieuw op dit forum en via moestuin collega’s van Buytentwist in Bloemendaal geattendeerd op dit mooie forum. mijn vraag: ik heb een bed waar 8 tros tomaten planten in staan. De eerste foto geeft al wat van de problemen weer, weinig blad, groei maar bij de 2de foto ziet het blad bijna paars. Terwijl er nog wel wat tomaten aan zitten. Valt dit nog te herstellen? dank alvast voor jullie reactie! groetjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted July 8, 2021 Share Posted July 8, 2021 (edited) Als ik eerlijk mag zijn is er denk iets mis met de wortels, dit kan vele redenen hebben o.a. te vochtig teveel mest, edit : ah ik zie @rorror was me juist voor. Een optie zou kunnen zijn, verplaatsen in een goed doorlaatbare grond gemengd met potgrond of compost, uiteindelijk komen ze er dan wel door maar met heel wat vertraging en dan is het de vraag of dat de moeite waard is. Edited July 8, 2021 by redzebra 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A17 Posted July 9, 2021 Author Share Posted July 9, 2021 Dank voor jullie reactie. Ik ga de planten overzetten want ik heb niets te verliezen 😇. Ik vrees dat de extreme regenval van afgelopen tijd zijn tol heeft geeist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saalk86 Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Even heel kort door de bocht en direct, als het weer / seizoen niet mee zit hebben de tomaten het heel lastig in de buitenlucht in NL. Vorig jaar heb ik voor het eerst echt buiten tomaten geteeld in de volle grond en dat was al lastig. Laat staan dit jaar… al is het vreemde wel dat ik buiten niet eens zoveel achterloop op vorig jaar. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Het hangt ook van de locatie af, want in het zuiden en oosten is het vaak wat warmer en dan gaat het beter. Hier in het oosten ging het vorig jaar heel goed, en ook dit jaar gaat goed buiten. Het is regenachtig, maar ook warm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts