Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatenplanten die niet meer groeien


A17

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik ben nieuw op dit forum en via moestuin collega’s van Buytentwist in Bloemendaal geattendeerd op dit mooie forum. 
mijn vraag:

ik heb een bed waar 8 tros tomaten planten in staan. De eerste foto geeft al wat van de problemen weer, weinig blad, groei maar bij de 2de foto ziet het blad bijna paars. Terwijl er nog wel wat tomaten aan zitten. Valt dit nog te herstellen?

dank alvast voor jullie reactie!

groetjes.

056EA8A1-8F0F-4AB1-A9CB-D730926E7713.jpeg

603A6532-0198-4336-9B16-7200C4D33257.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eerlijk mag zijn is er denk iets mis met de wortels, dit kan vele redenen hebben o.a. te vochtig teveel mest, edit ah ik zie @rorror was me juist voor.

 

Een optie zou kunnen zijn, verplaatsen in een goed doorlaatbare grond gemengd  met potgrond of compost, uiteindelijk komen ze er dan wel door maar met heel wat vertraging en dan is het de vraag of dat de moeite waard is.

aangepast door redzebra
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel kort door de bocht en direct, als het weer / seizoen niet mee zit hebben de tomaten het heel lastig in de buitenlucht in NL.

 

Vorig jaar heb ik voor het eerst echt buiten tomaten geteeld in de volle grond en dat was al lastig. Laat staan dit jaar… al is het vreemde wel dat ik buiten niet eens zoveel achterloop op vorig jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ook van de locatie af, want in het zuiden en oosten is het vaak wat warmer en dan gaat het beter. Hier in het oosten ging het vorig jaar heel goed, en ook dit jaar gaat goed buiten. Het is regenachtig, maar ook warm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...