Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hahaha Jasmin dat is echt leuk "wild zaaien"

.....als je over een jaartje op google earth een oranje lintje door zuid-zuid-limburg ziet lopen.....is dat de illegale goudsbloemzaaiwandeling van Geedee

de rode loopt in een rondje...dat waren klaprozen

Geplaatst:
Doe mij dan die laatste maar!

sjips! ben ik weer eens te laat hoor!

je hebt niet toevallig nog eentje liggen Thea?

Geplaatst:

lol, dat heb ik ook wel eens...

maar ik maak dankbaar gebruik van je aanbod!

ik vind die trays reuze handig!

Geplaatst:

Vandaag de kruidentuin gewied: ik mis twee planten: de vaste bonenkruid..toch bevroren( ik dacht dat hij nog leefde) Jorieke maak jij daar stekjes van begreep ik? kan ik nog meedoen

En heeft er iemand een zaailing/stekje of zelfs maar zaad van de Verbena Bonariensis? Vorig jaar heb ik de rest van mijn zaad aan iemand gestuurd..ik weet niet meer aan wie..ik dacht dat de plant vast was, maar hij is toch verdwenen/bevroren...img161030301337029731.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

jawel Appeltje...ik heb wel een paar zaailingetjes voor je over

ik noteer het meteen!

eh...er is een kansje dat het hoefblad het niet overleefd heeft...

Geplaatst:
jawel Appeltje...ik heb wel een paar zaailingetjes voor je over

ik noteer het meteen!

eh...er is een kansje dat het hoefblad het niet overleefd heeft...

Dank Eva je maakt me blij..en voorlopig heb ik veel liever verbena dan hoefblad( dat komt er nog wel eens)

Geplaatst:

heeft er nog iemand behoefte aan pompoenplantjes? Ik heb er te veel gezaaid en zet ze in mijn eigen ruiltopic erbij...

Geplaatst:
de Verbena Bonariensis is bij mij ook verdwenen,ruilen voor een josta ?

nou graag!

Dank Eva je maakt me blij..en voorlopig heb ik veel liever verbena dan hoefblad( dat komt er nog wel eens)

ik probeer er alles aan te doen, misschien graaf ik er vandaag nog wat uit

Geplaatst:
Ik heb hier nog veel zaad van een bloemenmix liggen. Hier staat op:

Zomerbloemen

Bonte mix, zonder grasachtigen.

Deze koker bevat een geselecteerde mix van een- en tweejarige, gedeeltelijkuit het wild verzamelde zomerbloemen. Deze mix is zeer geschikt voor het uitzaaien in bloemperken en plantsoenen waardoor u een resultaat krijgt zoals de authentieke bloemenweides. Wij raden u aan om in maart te zaaien. Deze mix is dusdanig samengesteld dat er een opmerkelijk wisselende flora van juni tot in de herfst bloeit.

Zaai periode: Half april tot eind mei

Zaaihoeveelheid: 1 gram per m²

Samenstelling:

Korenbloem - Bolderik - Kattenstaart - Witte Dille - Chrysant - Leeuwenbek - Goudsbloem - Chinese Aster - Muurbloem - Woekerbloem - Fuchsia - Koreander - Meisjesogen - Hazelaar - Hondstong - Ridderspoor - Satijnbloem - Slangenkruid - Vogelogen - Zomerazalea - Gipskruid - Zonnebloem - Strobloem - Scheefbloem - Grote margriet - Zilverkruid - Blauwe vlas - Rode vlas - Koekoeksbloem - reukloze kamille - Wilde Malve - nigeile - Juffertje-in-t-groen - klaproos - beijenwijde - praal winde - zonnen hoed - Anjer Silene en andere soorten.

Ik weet niet of er mensen zijn die naar de MoestuinForumDag gaan? Dan kan ik het een en ander richting Jorieke sturen zodat die het weer kan geven aan de liefhebbers. Zelf kom ik niet i.v.m. examens.

Het zaad is nog houdbaar, maar staat geen houdbaarheids datum op... Denk dat het wel dit jaar of volgend jaar gezaaid moet worden

Als er nog mensen willen, dan hoor ik dit graag voor vrijdag middag

Geplaatst:

Ik heb vandaag nog een paar stekken uit de fruittuin gehaald. Iemand belang bij een framboos (Rubus Idaeus) of een Japanse wijnbes? Kan ik zondag nog meenemen.

dsc005127471337192742.JPG

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helly: Zo'n japanse wijnbes lijkt mij wel wat, maar ik ben nog maar een beginner en heb dus weinig tot geen ruilwaar. Wat zou je er voor terug willen?

Geplaatst:

Als er iemand is die nog een enkel koolplantje overheeft zou ik graag mijn vinger willen opsteken..normaal zet ik -behalve in het vroege voorjaar- weinig kool..altijd problemen.. maar ik kreeg een tip om er een paar in de kruidentuin te zetten.

Ik kan niet meer ruilen( behalve met zaad) maar wel betalen

Geplaatst:

ja kruiden als salie en munt en citroendingen houden t koolwitje en de koolvlieg weg... dat is een slim idee, want er moeten relatief veel kruiden tussen de kool dan, waardoor de kruiden in de moestuin later als de kool groter is in de schaduw komen...

dus ipv kruiden tussen de kool, kool tussen de kruiden is een slim plan... t schiet me net te binnen had ik jou niet ergens palmkool beloofd? Ik heb ook nog russische bladkool en boerenkool variantjes over...

• Nieuwe aanmaken...