Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruilen op de moestuindag


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Koningskaars

Moederkruid

st Janskruid

Pimpernel

Knoflookbieslook (Lorraine soort)

Fijnstraal

Aloe Vera stekjes

Bergamotmunt

Gladde munt ( zie muntsoortentopic bij de kruiden)

 

Muurleeuwenbekje( heel mooi om aan de rand van grote potten te laten groeien, tussen tegels, in kleine gaatjes en hoekjes, het trek bijtjes en zweefvliegen)

 

 

 

Zo heb ik ook stekjes van rode en gele kruisbes gemaakt,( Hinnomaki"s) van Roze bes en van Klimhortensia etc.

dat doe ik voor het eerst en ik weet niet wanneer je kunt zien of een stek gelukt is, ik wil natuurlijk alleen maar met goed spul aankomen.

 

reeds gewortelde stekjes: Japanse wijnbes

Boterbonen: Brittle Wax en Kinghorn Wax ( zie foto)

img414961891329401793.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn allebei lage bonen, ik kan alleen denken dat de smaak verschillend is. Als ik op de foto af kan gaan lijkt me de Kinghorn Wax iets meer op onze sperzieboon en de Brittle Wax iets meer een Haricot vert..maar dan geel. Ik ga gewoon beide proberen, e heb dan nog van allebei de soorten 50 extra zaden voor de ruil..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Kruidenklets van AnneTanne( wat een VERSCHRIkkelijke naam)staat dat de rode of Koreaanse de werking niet bekend is. Voor te eten lijkt de rode me leuk,en wil ik hem ook graag. Ik blijf op zoek naar de gewone. Wil jij boterboontjes?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan even kijken of de gewone te delen valt deze lente. Ik heb minder met het geneeskrachtige van de plant, maar geef hem dan liever ook weer niet helemaal weg (zat ik wel even aan te denken, maar ga ik spijt van krijgen).

Boontjes houd ik niet zo van...

 

Edit: Zucht... ik kan de zaden van de rode engelwortel nergens vinden. Ik heb ze ooit besteld (na het zaai seizoen, dus niet meteen aandacht aan besteed), blijkbaar waren ze toen niet leverbaar ofzo. Anders had het zakje in mijn blik met vaste groenten/kruiden moeten zitten. Besteld bij Vreeken....

 

Ok. Bij deze ben ik dus op zoek naar de RODE Engelwortel, en ga ik kijken of mijn normale engelwortel gedeeld kan worden. Of of er misschien zaailingen onder staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga binnenkort zaaien, dan zijn de plantjes groot genoeg voor de moestuindag.

 

Ik heb in de aanbieding:

Kruiden:

hysop

salie

heemst

echinae (als de zaadjes tenminste nog geleverd worden, vorig jaar viste ik achter het net)

dragon

paarse basilicum ('Purple ruffles')

Anijs

dille

Voor de liefhebber:

Missipi Purple Brown Crowder'bonen (kunnen zowel als peultje, erwt als droogboon (bruin) ) (is een experiment, maar ik deel het graag met anderen)

 

Bloemen (voor de bijtjes en de vliegjes):

bijvoet

komkommerkruid

wijnruit

zinnia's (tegen slakken en geeft mooie bloemen in najaar)

 

Waar ben ik naar op zoek:

verschillende soorten munt

thym

rozemarijn

geneeskrachtige planten

paprika

peper

tomaat

Ik sta open voor suggesties voor meer ongebruikelijke groenten (maar ja, die ken ik niet dus weet ik niet dat ik er naar op zoek ben )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...