Jump to content

Ruilen op de moestuindag

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Heylane, ik ben hier wel in geinteresseerd...

hysop

heemst

paarse basilicum ('Purple ruffles')

dille

wijnruit

Wat ik voor je heb:

verschillende soorten munt

geneeskrachtige planten

kijk verder maar naar mijn lijstje, die moet hier ook ergens staan

Lieve lieve lieve Dennis!

bosaardpeer?

wil ik ook wel

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

volgens mij kom ik niet, maar ik ga Jorieke even lief aankijken of ze ruilen voor me wil.

Dennis ik wil ook wel bosaardpeer (is voor mij weer nieuwe plant waar ik nog niet van gehoord heb)

Players only love you when they're playing.

Het is wel een bijzonder product van de Wieringer akker!

Als je koekeld op de bosaardpeer loop je steeds vast op een inlogsite of als 4e document kom je op een permacultuurcursus-presentatie die als enige tekst over de bosaardpeer dit zeggen: "Bosaardpeer smaakt als een bataat, is te gebruiken als windbreker en toe te passen op een halfschaduwplek"...

Leuk voor een maaltijd met mijn Wieringer erwtjes

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

@Marieke, als je ook nog bosaardpeer(broertje van de aardpeer die wat sneller bloeit en waar je minder winderig van wordt) en roodschillige aardpeer wilt dan hoor ik het

Minder winderig is altijd goed

Ja dennis, heel graag! Heb je al ergens geschreven wat je graag wil hebben/ruilen?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Ja toch een vraagje dan over die bosaardpeer..wordt de term windbreker nu gebruikt voor als je hem als haag wilt gebruiken of is het een mooi synoniem voor hulp bij lichamelijke winderigheid

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Mijn aanbod lijstje, aangevuld:

- Kleine (zichzelf)uitgezaaide rozemarijn plantjes. Kleine plantjes, met een groot wortelstelsel.

- Bronzen venkel

- Wilde asperge

- Witte asperge

- Salie

- citroentijm

- hertshoornweegbree

- vaste rucola zaailingen (net opgekomen) of plantjes van vorig jaar.

- look-zonder-look (met enorme penwortels, dus in een hoge pot)

- sint janskruid

- roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

- iets minder eetbaar: vaste korenbloem. Zaailingen van dit jaar

- rabarber plantjes. Geen enorme pollen, maar flink stevige zaailingen van vorig jaar.

- Oesterblad, zaailingen van dit jaar.

- Kaneelbasilicum. Komen al mooi op, gaan snel koeler, zodat het mooie sterke buiten-planten worden.

Verder heb ik nog heel wat vaste groenten en kruiden gezaaid, waar ik tegen die tijd ook wel plantgoed van moet hebben. Echte heemst, suikerwortel, Turkse raket, Grote bevernel, Frans/Spaanse zuring, etc.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Jorieke ik ben erg geïnteresseerd in de 7 jaars spinazie en de suikerwortel.Misschien komt mijn wilde rucola op, anders misschien ook een plantje rucola.

Ik kan geen zaailingen aan bieden ivm mijn reisschema..de ruilplanten gaan al eind april naar Margareth.

Ik heb voor jou iig gereserveerd een stekje roze bes en een potje paté..

Edit: o ja en die witte St Fiacre bonen natuurlijk!!

Edited by Guest

Ik noteer het! Ik heb de lijst nog iets aangepast.

Mocht trouwens iemand nog walnoten en/of hazelnoten hebben liggen (de nootjes, geen plantgoed ) van afgelopen jaar (of nog langer geleden), dan heb ik wel interesse! Voordat onze bomen en struiken een keer noten gaan geven....

Ik ben geinteresseerd in de papaver en de roomse kamille.

Die look-zonder-look durf ik niet. Geloof dat die zich erg uitbreid...

Bij de turkse raket wil ik eens kijken. Heb in de herfst een zaaipoging gedaan en wat er opkwam zag niet uit al op het plaatje...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

@Kruidje: De Turkse raket zaait vrij moeilijk, de grote zaden kiemen heel slecht. Ik heb afgelopen jaar 3 planten over gehouden, en heb ze van het weekend weer opnieuw gezaaid. We zullen zien

De look-zonder-look breidt zich voornamelijk uit door zaad dacht ik. Dus als je steeds de (eetbare) bloemen plukt...? In een verloren hoekje heb je al erg vroeg in het jaar weer wat groens (samen met bijv. brandnetel).

@Jeanne: Graag!

Jorieke, ik ben hier wel in geinteresseerd...

- Kleine (zichzelf)uitgezaaide rozemarijn plantjes.

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

van bovenstaande een per stuk

- roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

je moet maar even zeggen wat je van me wilt hebben,

ik neem in ieder geval een pol heelblaadjes voor je mee(voor het geval dat het zaadpluis niet wil) en ik kijk nog even of ik wilgenroosje voor je kan vinden. als ik de wilde tulpjes vind neem ik daar ook wat van mee.

heel misschien kan ik het haarlems klokkenspel voor je regelen...een heel bijzondere stinzenplant met lieve bloemetjes.

Share

• Create New...