Geplaatst: 15 januari 201214 j Omdat er hier op het forum leden zijn die een webwinkel hebben of willen hebben, is het volgende wellicht interessant te lezen. "Webwinkels mogen niet zijn gevestigd op industrieterreinen, omdat er bij webshops sprake is van detailhandel. Dus geldt voor webwinkels hetzelfde als voor supermarkten en andere winkels, en mogen ze niet gevestigd zijn in panden zonder bestemming detailhandel, zoals woonhuizen." Lees wegens copyright verder op: http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/3105220/2012/01/04/Runnen-van-webwinkel-vanuit-huis-mogelijk-aangepakt.dhtml Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 15 januari 201214 j Wordt al een tijdje verkondigd, ben er niet zo bang voor persoonlijk. En wij zitten hier op een bedrijf "waar we verkoop van agrarische artikelen aan particulieren" mogen uitvoeren, dus ik denk dat ik wel kan verdedigen dat de webwinkel dat is Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 15 januari 201214 j Wat moeten al die mensen doen die vanuit huis van hun hobby hun werk hebben gemaakt? Er mee ophouden? Gezien het aantal mensen die een webwinkel vanuit huis runnen lijkt me dat niet beter voor de economie Good things come in small packages
Geplaatst: 15 januari 201214 j Ach, zo kan je het bekijken. Er zijn ook mensen die klagen over de overlast die zo'n bedrijf bij de buren oplevert. Daarom zijn deze wetten er origineel ook gekomen; om overlast van winkels in gewone huisblokken te voorkomen. Dus ik denk niet dat iedereen zomaar moet gaan stoppen met zijn webwinkel; maar hij wel wettelijk gedwongen kan worden door bijv. boze buren. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 16 januari 201214 j Als er elke dag of elke week enorme vrachtwagens door smalle paadjes moeten om dingen te leveren bij die webwinkel bijv Of de straat steeds vol staat met auto's van mensen die bij die 'webwinkel' komen winkelen.Ik maak me ook niet druk... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 januari 201214 j Volgens mij is het "probleem"" dat Belastingdienst heeft aangekondigd extra achter de webshops aantegaan ivm belasting betalen, blijkbaar denken mensen dat dat niet hoeft omdat ze uit huiskamer doen Verenigingen/stichtingen met officiele webwinkels/sites kunnen beter even achter hun oren krabbelen, ik ken er die daarom gestopt zijn op die manier spullen te verkopen/ geld binnen te krijgen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 16 januari 201214 j Vind wel dat er moet worden een onderscheid gemaakt tussen een webwinkel die enkel en alleen via het internet verkoopt en een waar je ook aan huis kan komen winkelen.Is die eerste dan op een industrieterrein gevestigd dan zie ik daar geen graten in, of?Is de laatste in een winkelpand gevestigd en is er effectief een winkel (in de klassieke zin van het woord) dan zie ik ook geen probleem...Van je woonhuis zonder gemeentelijke toestemming een detailhandel maken waar de klanten over de vloer komen als was het een detailhandel, dat betwijfel ik of dat wettelijk is toegestaan. Misschien is dat wat moet worden aangepakt en niet het feit of nu al dan niet een webshop (en enkel dat) vanuit je woonhuis verloopt. Als het om fiskaliteit gaat dan zie ik ook niet goed in hoe moeilijk het voor de fiscus is om een ip adres om te zetten in een fysiek adres....Een ander probleem wordt het wanneer ook BTW wordt ontdoken. Maar daar zijn altijd meerdere partijen bij betrokken want ik kan me toch niet voorstellen dat je zomaar bij om het even welke groothandel kan aankopen zonder dat je BTW betaalt. Eens dat je dat doet dan moet ook je boekhouding "Kloppen", enz. Had je vroeger, zeg maar, een wijnhandelaar in je straat dan deed men daar toch ook niet moeilijk over als daar om de x dagen een vrachtwagen kwam laden of lossen? En ook die zaak zat vaak in hetzelfde pand als het woonhuis... Allemaal nogal vergezocht lijkt me.
Geplaatst: 16 januari 201214 j Ik heb dan wel geen webwinkel maar wel een bedrijf aan huis. Omdat dit niet in overeenstemming is met het bestemmingsplan heb ik hiervoor een ontheffing en er staat duidelijk in wat ik wel en niet mag. Lijkt me dat je zo iets voor een webwinkel ook kan aanvragen en dan komen er echt geen problemen. Bedrijf aan huis zonder toestemming van de gemeente lijkt me vragen om problemen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 17 januari 201214 j het probleem met internethandel(de webwinkel kan geregistreerd zijn in spanje) is dat de nederlandse wet onduidelijk is over wat het verschil is tussen detailhandel en internethandel.Bijvoorbeeld ,ik heb een "webwinkel" in een dienstesector,consultacy in beveiliging van woonhuizen.oid.dat mag dan niet geregistreerd zijn op een industrieterrein omdat het detailhandel zou zijn,daar moet dan ontheffing voor aangevraagd worden .Een webwinkel in perzische tapijten moet geregistreerd zijn in het daarvoor bedoelde bestemmingsplan,met de voor dat bestemmingsplan geldende onkosten...Wacht even nu ik erover nadenk...bedankt voor de tip gouwe bussiness!!!ook deze tekst is copyright beschermt...
Geplaatst: 17 januari 201214 j Ik denk dat het geen probleem is om een ontheffing van het bestemmingsplan te krijgen voor een webwinkel. Maakt niet uit of woonhuis (zonder veel publieksverkeer en vrachtwagens) of op fabrieksterrein (met vrachtverkeer). Allen bij veel publieksverkeer lijkt het me dat je dan in een gebouw met bestemming detailhandel moet wezen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 18 januari 201214 j wet onduidelijk is over wat het verschil is tussen detailhandel en internethandel. Wat is het verschil en sluit het een het andere uit? Handel is handel of dat nu via de deurdrempel loopt of via higspeed-dsl maakt toch niks uit?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.