Bertus Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 (edited) Toen ik vanmorgen iets in het compostvat wilde doen viel een kluwen wormen van de binnenkant van het deksel. Zijn dat jonkies? Heb ze maar zo goed en kwaad als dat ging weer in het vat gedaan. Edited August 18, 2021 by Bertus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 (edited) Nee, dat zijn mestwormen. Die zijn roder en wat kleiner dan regenwormen. Er zitten wel wat jongere exemplaren tussen, de echte baby's zitten in een eitje. Misschien is het vat te nat, warm of iets anders waardoor ze naar boven klimmen? Ze paren door tegen elkaar aan te liggen, dus het kan ook nog een wormenorgie zijn. Bij de juiste omstandigheden vermenigvuldigen ze zich per strekkende meter. Ze zijn dan ook mooi voer voor de kippen of aas voor baarzen. Edited August 18, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted August 18, 2021 Author Share Posted August 18, 2021 @Patrijs dank voor de toelichting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Heb ik ook na elke fikse regenbui. Is echter maar een relatief klein groepje, ik heb 1000'en wormen in het compostvat. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted August 18, 2021 Author Share Posted August 18, 2021 (edited) Zal idd wel met de regen te maken hebben, had het wel eens eerder gezien maar niet zo'n grote kluwen. 1000'en? Een grote orgie ... moet één groot feest zijn Ik heb 2 goed werkende compostvaten en schuif die jaarlijks door. Edited August 18, 2021 by Bertus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Zo’n kluwen kan ook door stress komen… misschien is het een beetje te druk in het vat? Maar stress door te veel regen kan misschien ook de reden zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts