Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Aangezien het me wel iets voor hier leek; de klaagbaak. Personen kunnen klachten over van alles en nog wat plaatsen en mensen kunnen laten zien dat ze het er mee eens zijn door "terechte klacht" te zeggen.

Eerste klacht:

Ik kom er net achter dat mijn laptop stuk is waardoor ik een week niks aan m'n studie kan doen, en mijn groepje dus een huge probleem heeft.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

• 2 weken later...
Geplaatst:

Jorieke, terechte klacht. Voortaan gewoon minder korting, of helemaal geen korting geven. Hadden ze maar niet van die grote voeten moeten hebben

Kruidje, misschien wat vit. C of echinacea innemen? Terechte klacht overigens. Zoiets moet toch hooguit 1 weekje duren, liefst nog minder

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ben al aan de vitamines. Probleem is denk ik dat ik met eigen bedrijf en kinderen toch steeds weer buiten bezig ben. En dat ik slecht kon slapen. Dan word je echt niet beter. Ben nu toch maar tijdelijk aan de melatonine gegaan.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
nou en of dat die er zijn!

ik dien een klacht in tegen "grammer nazi's"

(fijne benaming trouwens... )

ik kan me bijzonder ergeren aan dat soort mensen.

Overigens hoor je dat "grammar nazi" te spellen....

Bij deze dus een klacht aan het adres van al diegenen die het vertikken om zichzelf en hun medemensen te respecteren door bewust niet de moeite nemen om correct te schrijven. Tikfouten terzijde.

Ik vind het godgeklaagd want op de lange duur begin je gewoon zelf aan alles en nog wat te twijfelen. Overigens zie je dat overal en in om het even welke taal wat het er echt niet beter op maakt en zeker geen excuus mag zijn.

Geplaatst:
Ben al aan de vitamines. Probleem is denk ik dat ik met eigen bedrijf en kinderen toch steeds weer buiten bezig ben. En dat ik slecht kon slapen. Dan word je echt niet beter. Ben nu toch maar tijdelijk aan de melatonine gegaan.

Bedoel je het neuro-hormoon? Wist niet eens dat je dat hier kon krijgen....

Ik probeer de weerstand hoog te houden met mjn kappertjes van OI-kers. Helpt mij in alle geval prima.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Bij deze dus een klacht aan het adres van al diegenen die het vertikken om zichzelf en hun medemensen te respecteren door bewust niet de moeite nemen om correct te schrijven. Tikfouten terzijde.

Volgens mij was het net andersom bedoelt , of niet??

Nl. dat er mensen zijn die voortdurend over spelfouten vallen....respect geldt ook naar degenen die niet zo goed zijn in spellen...ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten

Geplaatst:

Melatonine is in Nederland gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Wil je het hooggedoseerd moet je wel langs doctor en apotheek.

Hoop dat je de spelfouten vergeeft - heb nooit les gehad in Nederlandse spelling. Levende in een huishouden met dyslecten weet ik ook wat dat voor een mens betekend die wel les in spelling heeft gehad. En om dan alles in Word te moeten typen - dat bederft de pret van het forummen behoorlijk.

Peace.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Volgens mij was het net andersom bedoelt , of niet??

Nl. dat er mensen zijn die voortdurend over spelfouten vallen....respect geldt ook naar degenen die niet zo goed zijn in spellen...ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten

Over die mensen (de zogenaamde "grammar nazi") heb ik het niet. Wel over mensen die het gewoon niet nodig achten om enige moeite te doen om correct te schrijven.

Misschien omdat het toch maar het internet is en ze anoniem zijn maar ik vermoed eerder dat het ze denken dat het helemaal niet zo belangrtijk is.

Als je rond je kijkt, op fora en eigenlijk overal zo wat, lijkt het wel of daar ook op school niet echt aandacht wordt aan besteed.

Ik kan het mis hebben maar dat is toch de indruk die het nalaat.

Uiteraard kan je niet in alles "goed" zijn maar het is me vooral te doen over de ingesteldheid van sommigen die er niet om malen als je hun tekstje al dan niet vier keer moet lezen om het te begrijpen........

Geplaatst:

Ik ben het met Marinus eens dat het taalgebruik tegenwoordig gigantisch verslonst. Zeker als er fonetisch geschreven gaat worden zodat je het hardop voor moet gaan lezen om te horen wat er bedoeld is.

Geplaatst:

Die heb ik hier nog niet gezien...

Ik hoop dat jullie deze klacht nu hier in de klaagbak houden. Het klagen over andermans spelling en grammatica heeft namelijk op de rest van het forum niets te zoeken.

De klacht over te teloorgang van het correcte taalgebruik vind ik voor de rest terecht.

Geplaatst:
Ik hoop dat jullie deze klacht nu hier in de klaagbak houden. Het klagen over andermans spelling en grammatica heeft namelijk op de rest van het forum niets te zoeken.

Mach dir keine Sorgen, liebe Frau Kruidje.

Geplaatst:

Danke, Herr Ros.

Geplaatst:

Ik wilde ff klagen over het weer, wat een kou, ik vind het vreselijk.... het zal wel goed zijn voor de tuin, de muggen, ongedierte, de klei, elf steden tocht etc. maar het is niet goed voor mij... ik kan niet wachten tot het weer zomer is, in je korte broek in het zand spelen op je tuintje, daar zijn we voor gemaakt !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Kan ik me helemaal op aansluiten Wout

Ik vind t vooral lastig dat mijn botjes zo stram worden van dat weer

Geplaatst:
  • Auteur

Onterechte klacht. Ik vind 't heerlijk; eindelijk vakantie. Niemand durft nu nog fruitbomen te kopen

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Terrechte klacht, we moeten hier meerdere keren per dag alle drinkbakken van alle dieren uitbikken en weer vullen met warm water. Ook doet het schrikdraad het met deze kou amper, dus is Jimmy er vanmorgen maar gewoon overheen gestapt om even bij de buren te gaan kijken

Geplaatst:

En, vond hij t daar warmer dan bij hem zelf in t hok?

Geplaatst:

Stoute Jimmie Het gras is altijd groener bij de buren.

Jorieke doe jij warm water in de drinkbakken

Hier ook zo'n ellende,doe 's morgens een klein laagje water in de waterbak en vanmiddag doe ik nadat ik het ijs eruit heb gehaald er weer schoon water in.

Heb ook al eens gelezen om er een schepje suiker in te doen, maar of het helpt tegen bevriezen

Geplaatst:

Insmeren met verwarmde st. jansolie verwarmt de gewrichten, moet zelf ook eens aan de slag

Geplaatst:

@Greetje: Ik giet warm water in de bakken zodat het ijs wat smelt. Door het ingieten en door het contact met het ijs koelt het water snel weer af. Heet water doe ik nooit, want de dieren gaan er meteen van drinken. Dat is dan dus heet, en de damp maakt ijspegels aan wol of lellen.

Tegen dit soort kou helpt vrij weinig denk ik. Voor de kippen hebben we wel van die warmte dingetjes, voor in de bakken. Maar dat kan al niet voor de varkens en schapen, want die gaan er geheid aan vreten.

Geplaatst:

zelfs mijn compostbak is bevroren, alles wat ik wilde zaaien is gezaaid.... dit wordt een rustigst tuinweekend

p111012839811328271381.JPG

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:
Stoute Jimmie Het gras is altijd groener bij de buren.

Ik denk dat het nu wel wit zal zijn

Geplaatst:

Jorieke doe jij warm water in de drinkbakken

Hier ook zo'n ellende,doe 's morgens een klein laagje water in de waterbak en vanmiddag doe ik nadat ik het ijs eruit heb gehaald er weer schoon water in.

Heb ook al eens gelezen om er een schepje suiker in te doen, maar of het helpt tegen bevriezen

Suiker is advies en het duurt dan langer dat het bevriest MAAR het is niet zo goed voor de meeste beestjes.

Gaan ze niet dood van de kou maar van diaree ofzo

Warm water bevriest veel sneller dan koud water, dus wij doen zou koud mogelijk water in de drinkflessen.

Vorig jaar had m'n moeder een hoesje gemaakt om de flessen maar die kunnen we nergens vinden.

Van de week vriest het nog flink door, -12 en -14 dus we hebben besloten de cavia en konijn naar binnen te halen. Nou ja, in de gang, net gemeten en het is daar nu 10 graden dus als de vriesellende voorbij is kunnen ze gewoon weer naar buiten. De verwarming een uur geleden uitegzet

Wordt nog een heel gedoe om ze eruit te halen, Stamper laat zich namelijk niet oppakken en komt echt niet uit zichzelf het hok uit

Het lukt m'n moeder wel hoor maar het grote luik en het nachthok luik zitten vastgevroren dus gaan absoluut niet open. Dus dan hebben we alleen maar het kleinen deurtje...

Maar vooral om de cavia maken we ons toch wat zorgen dus dit is beter zo.

Die pakken met stro zijn ook vreselijk, net of het anders geperst wordt ofzo, onmogelijk om het eruit te krijgen

Geplaatst:

Insmeren met verwarmde st. jansolie verwarmt de gewrichten, moet zelf ook eens aan de slag

Oh dat is wel een goeie. Helemaal niet aan gedacht. Al is t hier t meest erg als ik koude handen heb, want dan wil het grijpen en vastpakken wat moeilijker. Ik heb nog een flesje "Murmeltier" olie staan, afgelopen zomer meegenomen uit Oostenrijk en dat hielp toen erg goed tegen mijn zere knieën. Ook maar s op mijn handen smeren voor ik ga slapen.

En als dat flesje op is maar s bij Jorieke kijken hoe we die St. Jansolie moeten maken, ik dacht dat zij t al s gemaakt had.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.