JdS Geplaatst: 4 september 2021 Geplaatst: 4 september 2021 (aangepast) Hallo allemaal, ik zie verkleuringen bij de bolsters van mijn walnoot. Is dit bacteriebrand? Of gewoon de eerste tekenen van de herfst? Ras is broadview en boom is ongeveer 7 jaar oud. De rest, bv stam en blad, ziet er nog goed uit. Alvast bedankt voor jullie mening! Groeten, jds 7 september 2021 aangepast door JdS Quote
windindewilgen Geplaatst: 5 september 2021 Geplaatst: 5 september 2021 rijptijd begint. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 6 september 2021 Geplaatst: 6 september 2021 Lijkt mij inderdaad bacteriebrand maar het ziet eruit als een minieme aantasting. Het valt mij op dat bacteriebrand in mijn omgeving minder uitgesproken is als in de afgelopen jaren. Quote
JdS Geplaatst: 7 september 2021 Auteur Geplaatst: 7 september 2021 Aanvullende info: Ik heb een noot van de boom gehaald en bekeken. De zwarte plek is zacht en kan ik indrukken. Bij opensnijden zie ik meer zwart met daarin witte wormpjes. (Zie ook foto's) Dan toch geen bacterie brand maar iets anders? En wat hier tegen te doen? Alvast bedankt! Quote
loes Geplaatst: 16 september 2021 Geplaatst: 16 september 2021 larve van de walnootboorvlieg lijkt me dan waarschijnlijker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.