Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen….

SasJr

Recommended Posts

Dit is mijn eerste bezoek aan dit forum, daarom stel ik mij kort voor. Al vanaf mijn vroege jeugd ben ik druk met plantjes en potjes en diertjes trouwens ook. 😊 In ieder huis waar we hebben gewoond kreeg ik een eigen stukje tuin. Vanaf dat moment bestaat ook mijn wens om een kas te hebben. Dat is er nooit van gekomen. En nu is het eindelijk zover! Ik ben bezig met serieuze plannen en dat is ook de reden dat ik op dit forum ben blijven hangen in mijn zoektocht naar zoveel mogelijk informatie. 
We wonen aan de rand van het bos, met een aantal gigantische bomen in de tuin. Ik zeg altijd gekscherend dat zij de baas zijn en dat wij slechts tijdelijke bezoekers zijn. 
Een tuin aanleggen in een bosachtig gebied is een uitdaging. Groente en fruit kweken een nog grotere. Toch lukt het om vaak in grote potten of growbags van alles te kweken. En het plezier dat we hebben met al is het maar 1 eetlepel zelf gekweekte erwtjes op ons bord is immens. 
Om minder afhankelijk te zijn van het weer en wat beter in staat het ongedierte de baas te worden hoop ik begin volgend jaar in mijn kas te kunnen gaan kweken. Bedankt voor alle tips die ik nu al gevonden heb in verschillende berichten en die ik vast nog ga krijgen! 

Hoi en welkom!

Wat boffen zo bij een bos. Al lijkt de schaduw wel een beetje een dingetje denk ik. Ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht, dus het wordt vast een mooi project!

Heel veel plezier en geniet van de voorpret.

Groene groetjes

Hallo en welkom, wij wonen ook aan het bos en park. Al hebben we een open tuin op het zuiden, Aan de randen is het schaduw. Daar maken we genruik van voor half en schaduw gewassen, zo ook noten en fruit die geen volle zon nodig hebben en in schaduw kunnen rijpen.

• 10 months later...

Ondertussen staat mijn kas op de plek en ben ik er benieuwd hoe mijn eerste oogst zal zijn. Inderdaad komt er niet veel zon, maar wel veel licht. Ik heb dit eerste jaar vooral ingezet op veel soorten tomaten en pepers. Afhankelijk van het resultaat ga ik volgend jaar verder met de soorten die het best presteren onder deze omstandigheden. Als er überhaupt iets tussen zit dat lukt….😜 Het is in ieder geval erg leuk om mee bezig te zijn!

2C558BB4-12EA-4EBF-B2B8-57FF6A6E6104.jpeg

9DE1B08A-98A9-4E00-BFC8-23B88DFF6C67.jpeg

BEB6DB7C-26ED-4D11-AF7B-920AD143C69B.jpeg

• Like 3

Ja, ik vind het zelf ook een veel belovend plaatje 😊. Maar ik weet niet of alleen warmte genoeg is om rode tomaten te krijgen. Veel zon komt er niet. Afwachten maar. Ook voor mijn begrip is het een grote kas. Al heb ik nog steeds veel planten in growbags rondom het huis staan, maar dat hou je toch. Ik pak ieder beschikbaar plekje 😂. Ik heb dit jaar al veel geleerd. Bijvoorbeeld dat kleine tomaatjes nog steeds hele grote planten kunnen worden…. De verhoogde bakken zijn heel fijn, maar een beetje uit noodzaak geboren. De grond is hier echt onmogelijk. En hoe goed je ook verbeterd, het gaat uiteindelijk steeds terug naar de originele samenstelling. 

• Like 1