Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blauwe Bes plantje bewaren!


FrederiekeB

Aanbevolen berichten

Vraagje:

Ik heb voor de kerst twee winterharde blauwe bessen plantjes gekregen, en die staan nu in mijn keuken. Maar ik ben bang dat ze in mijn huis misschien te warm staan.

 

Kan iemand mij zeggen of ik ze gewoon binnen kan laten staan, of dat ik ze beter (zelfs met deze sneeuw)buiten kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blauwe bessen horen natuurlijk buiten.

Normaliter zijn ze winterhard. We hebben hier een teler in de buurt en daar staan alle struiken in grote potten op het veld.

Binnen zal het te warm voor ze zijn.

Je moet natuurlijk wel uitkijken met ze nu buiten te zetten. Als ze al een tijdje warm staan en plots in de vrieskou komen dan krijgen ze klappen.

Beetje afharden lijkt me verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even oppassen inderdaad nu ze een tijdje warm binnen hebben gestaan.

Kunnen ze ergens gelijdelijk wennen aan de koude buiten temperaturen (= afharden)? Bijvoorbeeld een garage of balkonkast?

 

Breng eventueel ook nog wat vorstbescherming rond de pot aan omdat de wortels in pot wel schade kunnen oplopen door strenge vorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De plantjes hebben tot vandaag voor het koudste raam in het huis gestaan, gezien het feit dat het in de schuur ook vroor! Maar nu het niet meer vriest heb ik ze vandaag buiten gezet! Wel nog boven op de stellingkast die ik in mijn tuin heb staan want dan kan ik ze vanuit mijn keukenraam in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plantjes hebben tot vandaag voor het koudste raam in het huis gestaan, gezien het feit dat het in de schuur ook vroor! Maar nu het niet meer vriest heb ik ze vandaag buiten gezet! Wel nog boven op de stellingkast die ik in mijn tuin heb staan want dan kan ik ze vanuit mijn keukenraam in de gaten houden.

Bang dat ze weg lopen??

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...