Geplaatst: 1 november 20213 j Wanneer ik het groenafval ingraaf, kan dan meteen daarop gezaaid worden of heeft het tijd nodig om te composteren?
Geplaatst: 1 november 20213 j Er kan direct op de grond worden gezaaid. Maar als je veel hout ingraaft, kan het zijn dat je stikstofgebrek krijgt in je planten. En als je alleen nat materiaal ingraaft kan het een rottende klont worden zonder zuurstof, waar de wortels omheen groeien, of alleen bovenop groeien de eerste maanden.
Geplaatst: 1 december 20213 j Groenafval zal toch enigzins gecomposteerd moeten zijn, anders komen er geen voedingsstoffen vrij. Ingraven en er direct op zaaien lijkt mij dus geen goede optie, maar ik heb er verder geen ervaring mee.
Geplaatst: 5 december 20213 j Half jaartje een composthoop? Compost draaivat en machine paar weken tot maandje, maar dan met 2 kamers zodat een actief is en anders vol rijpt. Die compost kunnen wij meteen gebruiken, met anderen compostsystemen moet het nog minimaal tot half jaar liggen voor gebruik. Om dat gedoe te besparen hebben wij voor jora gekozen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.