Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik zie het topic nu pas, omdat ik weer wat ideeen wil opdoen.

Ik heb vorig jaar voor het eerst in potten gekweekt, merendeels hangende potten.

Mijn man heeft 2 pergola's van 4 meter langs de oprit geplaatst en die hingen dus vol met eikenbergsla, kropsla, broccoli, peulen, strukbonen, tomaten.

Alles ging goed, behalve de broccoli. Die heeft, net als bloemkool, veel water en mest nodig en met warm weer droogde de grond daarvoor te snel uit.

Op de grond had ik potten met prei (ging perfect), 1 bloemkool (om te proberen, maar die bleef ook maar klein waarschijnlijk door uitgeputte grond), wortelen (goed uitdunnen anders worden ze te smal en lang).

Ik heb Elho hangende potten gebruikt van ca. 25-35 cm. De hele buurt en familie heeft zich neergegeten aan de sla. Die ging als een tierelier in de hangpotten.

Zelfs de tomatenplant die binnen al een meter of 1,5 hoog was, heb ik voorzichtig buiten kunnen hangen. Takken braken niet af, maar bladeren hadden wel even moeite om zich om te draaien naar het licht toen de takken opeens hingen i.p.v. rechtop stonden.

Dit jaar ga ik naast de struikbonen (die ca. 35 cm hoog worden en iets langs de pot hingen) ook gele, blauwe en Stangenbohn?(geen idee wat het in het NL's voor boon is ) in de potten telen.

Ik hoop dat die ook, net zoals de tomatenplant van vorig jaar, hangende takken krijgen.

Verder heb ik nog erwten en peulen nu al potten.

Ik probeer ook hoe het gaat met rode bieten, koolraap, witte en rode kool.

Maar ik heb al gelezen: ner kan heel veel in potten! Als je maar in de gaten houdt welke groente welke verzorging nodig heeft. Een rode peperplant heeft bijv. vrij weinig water nodig, terwijl dus de bloemkool heel veel nodig heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...