Geplaatst: Zondag om 14:584 d Ik heb gisteren ook de eerste vijgen geoogst. Maar sommigen nog niet helemaal rijp.En de Desert King begonnen al te scheuren, normaal pas later want ze zijn nu nog niet helemaal rijp.Wel de eerste breba vijgen van de Madelaine des deux Saisons geoogst. Normaal vallen die altijd af. Misschien vorig jaar eentje niet.Ondanks dat ze nog niet helemaal rijp waren is het record zwaarste vijg (bij mij althans) verpulverd.Het was vorig jaar de Cerrato van 182 gram (net gekeken) , en nu de MddS van 206 gram! De volgende keer ook even bij de Cerrato kijken, daar was ik gisteren nog niet geweest.
Geplaatst: Zondag om 15:064 d Jeetje @acpronk 😳, wat een knoeperds! Ik vond die van mij al groot, maar dit slaat echt alles. Erg mooi van kleur ook 😍.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Gisteren de tweede vijgenoogst gehad, maar geen enkele haalde de 200 gram. Wel eentje 192 gram, en dat was een ander ras.De Cerrato die vorig jaar de zwaarste was, heeft nu 150 gram. Maar er hangt er nog 1.
Geplaatst: 51 minuten geleden51 min @acpronk Wat een heerlijke diversiteit en wat heb je al veel rijpe vruchten! Op die ene na is alles hier nog groen. Zijn dit allemaal vruchten van dit seizoen?Na het succes van vorig jaar, maak ik het grootste gedeelte dit seizoen weer groen in. Gekonfijt. De grootste laat ik afrijpen, maar dat duurt hier echt nog weken.
Geplaatst: 2 minuten geleden2 min Dit zijn breba vijgen, dus de eerste oogst. De main crop duurt nog wel even hoor, ik denk september. Hebnze net even geproefd, maar die grote op het linker bord, met name 1 en 19/20 en 25, hebben tocht wel minder smaak dan de kleinere. Onbekende nummer 4 is dan weer zoeter dan die andere 3 grote.Maar nummer 43 is ook wel een afknapper, heel waterig qua smaak. Maar 1 vrucht zegt nog niet zo veel, het kan van meerdere dingen afhangen. En de getallen zijn zoals mijn plattegrond weergeeft, met de legenda erbij.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.