Geplaatst: Zaterdag om 14:362 d Hier ook de eerste van vijf. Ik vind verse vijgen toch wat flauw, eigenlijk, qua suiker.
Geplaatst: Zaterdag om 14:592 d @woldistel om eerlijk te zijn ziet de vijg op de foto er ook nog niet helemaal rijp uit, weet zeker als je een gedroogde aan de boom vijg eet van de meeste soorten ga je echt genieten van verse vijgen zijn extreem zoet veel soorten.
Geplaatst: Zaterdag om 15:102 d Hij was echt al heel zacht.Ik kom vlakbij mijn volkstuin langs een huis met een vijgenboom en daar liggen de vijgen vaak zelfs op straat 😩
Geplaatst: Zaterdag om 15:182 d @woldistel het is soms heel lastig zelfs een vijg die niet volledig rijp is kan al heel zacht zijn, als je na mijn eigen mening de lekkerste vijg wilt hebben dan wil je dat ze drogen aan de boom als ze dan gaan verschimpelen dan zit je geheid goed🫡
Geplaatst: Zaterdag om 16:172 d Ooooo jummmmm @Kevins Moestuin ik heb mijn zinnen al sinds mei op vijgen gezet. Vorig jaar kon dat. Dit jaar nog steeds niks. Ik kijk ze uit de boom, maat rijpen ho maat…. Welke vond je het lekkerst?
Geplaatst: Zaterdag om 16:542 d 2 uren geleden, woldistel zei:Hier ook de eerste van vijf. Ik vind verse vijgen toch wat flauw, eigenlijk, qua suiker.Ja deze is echt niet rijp. Geen enkel ras gaat lekker zijn in deze staat. Ik doe ze zelf in zakjes zodat er geen wespen enz bij kunnen en dan lekker lang laten hangen tot ze helemaal als jam worden
Geplaatst: Gisteren om 14:491 d Wel veel mooier van kleur @Dennix ! Welke soort is dit en heb je ze al geproefd?
Geplaatst: 18 uren geleden18 u @Dahli Ik heb geen idee welk ras. Ik heb ooit een stekje gekregen. De bladeren zijn 30-40cm in doorsnee. De vruchten zijn peer vormig. Als ze rijp zij zijn ze bruinig, niet bijna zwart zoals sommige rassen. De struik is nu tussen de 4 en 5 meter hoog.Ze zijn geurig en zoetig. Maar niet zo zoet als pruim bijvoorbeeld. Dit jaar zot hij zo vol!. Nog niet eerder meegemaakt.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u @Yatko ik heb je bericht verwijderd. Exact hetzelfde bericht had je gisteren ook al geplaatst. Dat bericht is verplaatst naar Vraag en aanbod.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u @Yatko leuk project, hopen dat er een eetbare vrouwelijke vijg uit gaat komen😇
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 25-7-2026 om 16:36, woldistel zei:Hier ook de eerste van vijf. Ik vind verse vijgen toch wat flauw, eigenlijk, qua suiker.Deze is nog niet rijp, het vocht moet eruit druppen.En bij het plukken mag je geen wit sap aan de snoeiwond zien.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 8 uren geleden, Yatko zei:Mijn gekiemde zaden ;)Uit welke rassen komen deze ?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Roland Spaanse vijgen, labeled als coll de dama negra (weet ik niet zeker) maar was heel lekker. Dikke textuur met wat fruitige smaak tonen met dikke honing smaak. 3 uren geleden3 u aangepast door Yatko
Geplaatst: 1 uur geleden1 u En de vader is een common (parthenocarp, die vruchten vast houdt zonder vijgenwespen) vijg? Anders heb je geen kans op parthenocarpe nakomenlingen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.