Geplaatst: 18 december 20214 j Wat ik mij afvraag, de prijs is inclusief BTW. Maar moet je dan nog steeds die inklaringskosten betalen? Als je voor 8 euro bestelt, en dan nog inklaringskosten van zeg 15 euro moet betalen, dan is het wel een duur grapje. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 december 20214 j Het is mij niet duidelijk of dat Chinese of Nederlandse BTW is, op AliExpress. Als het NL-BTW is, mogen er geen inklaringskosten worden in rekening gebracht. Sommige grote aanbieders regelen de BTW voor je, Amazon.com bijvoorbeeld, dus misschien Aliexpress ook. Als het Chinese BTW is, moet er alsnog in Nederland BTW worden betaald. Dan zijn er ook inklaringskosten. Post.nl rekent trouwens een standaardtarief voor online inklaringskosten van 4 euro bij bestellingen tot 150 euro. Dat is te overzien.
Geplaatst: 18 december 20214 j Het is nederlandse BTW. AliExpress maakt namelijk gebruik van IOSS (Import One Stop Shop) en draagt zo de belasting af. Boven de 150euro heb je wel te maken met afhandelingskosten omdat er dan invoerrechten moeten worden betaald. Edit: Als je het product in je winkelmandje gooit dan staat er bij de prijs "Uw bestelling is inclusief btw" met erachter een vraagteken waar extra uitleg onder staat. (voorheen stond dit ook bij elk artikel, dat was duidelijker) 18 december 20214 j aangepast door loes
Geplaatst: 20 december 20214 j De prijs is wat je uiteindelijk betaald. Geen verborgen kosten. Wil je iets wat toch een stuk duurder is (>100,- of zo) kan je ook zoeken of het vanuit de EU verzonden kan worden. Dit is wel iets duurder maar dan heb je geen inklaringskosten of douanekosten. Zo eens een lasercutter via Polen laten komen en die werd netjes voor de deur afgeleverd in een krat. Hoefde dus niet naar de douane en de boel op te halen. Groetjes,Bram
Geplaatst: 20 december 20214 j Pas wel op, want postnl berkend je de bezorgkosten door. Dat is geweizigd sinds halverwege dit jaar in nederlandsw wetgeving. En die bezorgkosten worden niet vermeld op aliexpress. En geldt voor alle bestellingen waar geen btw of inklaringskosten op zitten.
Geplaatst: 20 december 20214 j 18 minuten geleden, rorror zei: die bezorgkosten worden niet vermeld op aliexpress Die worden niet vermeld omdat die er niet zijn. Kunnen we weer gewoon terug gaan naar Tips en Tricks? 20 december 20214 j aangepast door loes
Geplaatst: 20 december 20214 j Ja, misschien dit bestel- en bezorg en BTW gebeuren verplaatsen naar een passend topic?
Geplaatst: 20 december 20214 j @Erny Graag! Was mij ook niet duidelijk, ik lees nu belastingdienst en postnl website opnieuw. En daar staat nu iets anders, dan er op 1juli 2021 stond, verduidelijkt. @loes IOSS lost inderdaad de 4euro inklaringskosten op voor bedragen onder de 22euro. (wat ik onterecht verzendkosten noemde). Voor andere hier meer info: https://chinafans.nl/btw-invoerrechten-gids/ https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/ Tip Als je vandaag op de website van aliexpress zit, krijg je een kortingscode te zien van 4,54 (te besteden boven 4,55). Welke je meteen kan gebruiken. Heb de korting meteen gebruikt voor wat bonsai schaaltjes.
Geplaatst: 11 januari 20224 j Op 18-12-2021 om 21:05, fre3ke zei: Het is mij niet duidelijk of dat Chinese of Nederlandse BTW is, op AliExpress. Als het NL-BTW is, mogen er geen inklaringskosten worden in rekening gebracht. Sommige grote aanbieders regelen de BTW voor je, Amazon.com bijvoorbeeld, dus misschien Aliexpress ook. Als het Chinese BTW is, moet er alsnog in Nederland BTW worden betaald. Dan zijn er ook inklaringskosten. Post.nl rekent trouwens een standaardtarief voor online inklaringskosten van 4 euro bij bestellingen tot 150 euro. Dat is te overzien. Aliexpress heeft alles voor elkaar die in en verrekent de N/EU BTW, heeft ook contracten met PostNL enzovoorts,dus de prijs die ze inmiddels weergeven is wat je betaald, zonder bijkomende kosten. Voor kleine individuele aanbieders bijna geen doen, Die zijn dus gestopt met leveren naar EU. De vrijlating voor heffen en verrekenen binnen de EU van BTW is ook verlaagd dus kleine aanbieders moeten nu ook veel werk doen binnen EU, ook veel gestopt. UK situatie is nog erger. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.