Frans Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Op een deel van de tuin de compost verdeeld. Daarna gefreesd en wat kalk gestrooid. Binnenkort de rest en ik heb er zin in. Moestuinseizoen 2022 kan niet snel genoeg beginnen. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
mdubbelm Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Eindelijk weer eens zon hier! Fijne middag op de tuin. Eea gezaaid in de kas en koude bak. De bollen de grond uitgekeken en de vogels gevoerd. Het ontstraten is even on hold wegens beginnende tennisarm 😞 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Laatste stuk faunascherm gezet, onderaan de afrastering naast mijn perceel. Rest van de ranonkels geplant. Ondanks een zonnetje hadden meneer en ik het toch behoorlijk koud gekregen. Het mag best warmer worden. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Alliumbolletjes naast kasje gepoot , Hier en daar nog wat gesnoeid en weer ern stukje land schoongemaakt Quote
Jane Doe Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Niks in de tuin kunnen doen wegens ziekte, maar ga zo toch proberen war knoflook te poten. Testen zijn alle negatief, zal wel weer migraine zijn. Duizelig, misselijk, overgeven en bonkende koppijn. Hoewel de verkoudheid en griep ook hun aanvallen plegen, vitaminen, gezond eten en genieg drinken. 1 Quote
rorror Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Ondanks de koude harde wind het straatje nog kunnen vegen. Hoop dood blad afgedaan en alle gevallen naalden van de larixen weggeveegd. Wat onkruid uit de potten en tussen de tegels weggehaald. Begin me al weer te irriteren over al het alg op de tegels. Als de wind gaat liggen en het is een paar dagen droog deze week, zal ik het maar weer eens inspuiten. De postelijn is binnen ontkiemd op een onverwarmde kamer en is vandaag naar buiten gegaan. Alle 3 de soorten prei zijn opgekomen, en staan nu zo'n 8cm hoog in het raamkozijn. Fuchia stekken van gestekte fuchia's zijn geworteld en vandaag opgepot. Voor het eerst dat ik in de winter binnen bloeiende fuchia's in het raam heb staan.☺️ Vanavond nog even de gezaaide violen overzetten van turfpotje naar een grote plastic pot, voordat ze naar buiten mogen. Als laatst de huiskamer ficus een grotere pot geven. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Karietje Geplaatst: 30 januari 2022 Geplaatst: 30 januari 2022 Pootuitjes met hun kontje in een zaaitray gezet om te wortelen. alsook zoete aardappel op een laagje aarde pluksla gezaaid & toen was mijn kleine deugniet terug wakker van zijn middagdutje Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
MSDG Geplaatst: 30 januari 2022 Geplaatst: 30 januari 2022 Gemulchd aan de achterkant van de tuin met karton, en 4 stukken Russische smeerwortel er in geplant om de aarde van de greppel vast te houden. Tuin opgemeten zodat de nieuwe indeling inclusief kas vastgelegd kan worden en zodat ik een vergunning aan kan vragen. Het was heerlijk in het zonnetje! 😊 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
RobO Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 wilg drastisch geknot, die viel bijna in de sloot compost omgezet, de laatste bak is bijna pompoenklaar 2 muizen gevangen, die zochten alweer naar de peultjes maar die zaai ik lekker op 1,8 m hoogte, puh! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Even naar de tuin gelopen om de schade op te nemen. Op het complex lichte schade, zoals ramen uit de kas om en weggewaaide spullen. Bij mij viel het mee, er lag wat om en een cloche lag in de sloot. Alles weer vastgelegd en nog een kruiwagen mest gereden om weer op te warmen. Het ergste vond ik nog dat er sinds dit jaar plastic wordt opgehaald met voor iedereen een vuilcontainer. Vandaag ophaaldag en je kon precies op straat zien dat het voor veel dorpsbewoners nog moeilijk is om plastic te herkennen. Ook in de polder hing het plastic in het prikkeldraad..... 3 Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 vanmorgen even wezen kijken en de deur van de tunnelkas dichtgedaan zodat de wind er geen vat op kan krijgen , verder nog geen schade gezien, het gaat hier behoorlijk te keer de laatste paar uur . Quote
KleineTuinen.nl Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Gisteren de klimroos (New Dawn) gesnoeid. Appelboom staat nog op het programma. Quote KleineTuinen.nl - Moestuinieren in een kleine tuin
Karietje Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Op 31-1-2022 om 15:01, Patrijs zei: Het ergste vond ik nog dat er sinds dit jaar plastic wordt opgehaald met voor iedereen een vuilcontainer. Vandaag ophaaldag en je kon precies op straat zien dat het voor veel dorpsbewoners nog moeilijk is om plastic te herkennen. Ook in de polder hing het plastic in het prikkeldraad..... hier waar ik woon was het vandaag ook 'plastiek of PMD ronde' en man man, de hele straat bezaait met flesjes etc... Heb voor mijn stoep al maar alles terug opgekuist ondanks het hier niet van mezelf is.. want ik had onze zak aan de voordeur gehangen zo kon die niet gaan vliegen.. in de tuin behalve de zaailingen uit de grond aan't turen niks gedaan, veel te stormy weer vandaag. 1 Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Mellie Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Gisteren 3 x de tuin in gerend om wegvliegend doek te vangen. Afdekdingen in de buitenruimte aangesnoerd, bankje ervoor. Toch voor elkaar gekregen dat proces 2 x te herhalen. Bankje is te zwaar. Die blijft wel liggen, maar die sjorbanden en dat doek../ sjonge. Ook de barbecue in een reddingspoging omgekiept. Heel handig. Ik gok erop dat alle as en houtskool is weggespoeld. Ook van die metalen halve ringen om planten bijeen te houden, uit de tuin gevist. Terwijl die toch best diep in de grond staken. Wat is die Corrie aan het blazen geweest! Potverdikkie en dan wonen we niet eens aan de kust! Mijn 4-jarige vond Corriedorrie maar stom. We zijn samen van het fietspad afgewaaid en vlak voor de bramenstruiken tot stilstand gekomen. (En ja, dat was inderdaad niet in de tuin, maar wel heel eng. Allemaal de schuld van Corriedorrie)Vandaag niet zo veel wind als gisteren, maar zo veel regen dat ik lekker binnen blijf. De zijdehoenders weigeren ook. De amrocks zijn wat dat betreft toch een stuk stoerder. Die lopen gewoon rondjes 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Ik ben vooral nog in mijn hoofd aan het tuinieren. Gisteren nog eens de beschikbare ruimte voor groententeelt in mijn 380m2 tuin op de papieren plattegrond bekeken en dat is veel te weinig. Naast alle vaste planten en vast fruit (bomen, bessen en aardbeien) en de bebouwing/navigatie blijft er weinig over (minder dan 50m2 :(). Dus ik ga woensdag maar eens kijken waar ik nog wat vrije grond kan creëren. Onze tuin is meer dan 50 jaar oud en sommige struiken en bomen zijn al zo gevestigd, die haal je er niet even uit of verplaats je. Nadeel is bijv. dat 2 op van mijn beschikbare teeltbedden ook een fruitboom staat, die veel van het licht en het vocht wegnemen. Puzzel, puzzel.... keuzes, keuzes... 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Hou wel in gedachten: moestuingrond zal je altijd tekort komen. 😁 Veldsla, rucola en winterpostelein geoogst van de volle grond. Het was na de storm zo vies dat ik maar besloot om de pomp weer terug te zetten. De kans op nog een echte winter wordt nu met de dag kleiner. De bijna volwassen asperges opgeschoond (grond ondiep omgespit) en daarna een laag verse mest aangebracht. Nog een stukje gespit en weer veel heermoes en perzikkruid wortels kunnen bovenhalen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 @mdubbelm Tijd om uit te breiden, nog een stukje grond erbij? 😁 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Dan graag ook wat tijd erbij. En een stukje grond in Amsterdam is best wel een luxe. 2 tuinen naast werk, als zou het hier al mogelijk zijn, wordt iets te veel uitdaging 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 37 minutes ago, Patrijs said: Hou wel in gedachten: moestuingrond zal je altijd tekort komen. 😁 Weet ik. Tot 5 jaar geleden had ik 2000 m2 tot mijn beschikking Quote
Mellie Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 De grootste takken weggehaald en kippen gevoederd. Quote
Patrijs Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 23 uren geleden, mdubbelm zei: 2000 m2 tot mijn beschikking Verarmde landadel? 👸 Eerst weer een stuk jonge asperges klaargelegd, ondiep gespit en gemest. Prachtig weer hier, je kon zelfs zonnen in de luwte. Door het zachte weer groeien de Aguadulce tuinboontjes nu tot bovenin de cloches. Ik wil ze niet zo hoog en slap als kasplantjes (in de kas gaan ze overigens langzamer). Daarom de cloches er af gehaald en ze in plaats daarvan een bescherming van oude douche/glaspanelen gegeven. Alles nagekeken er zaten toch al rupsjes op. Gelijk nieuwe boontjes gelegd onder de vrijgekomen cloches, de vierde lichting. De palen met gaas voor de peulen e.d. klaargelegd op de plek waar ze moeten komen. Nog een klein stukje gespit. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 2 hours ago, Patrijs said: Verarmde landadel? 👸 Zoiets ja 😜 vandaag met meetlint in de weer geweest, gekeken hoe ik mijn groenteteeltoppervlak kan maximaliseren. Verder kennis gemaakt met nieuwe tuinburen, de eerste peperzaailingen verspeend en nog wat pepers bijgezaaid. Quote
Mellie Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 Een muis dood getrapt! Wij hebben op de patio een open haard. Ik zag daar wat bewegen en drukte de tegel die daar ligt tegen de vlammen, tegen het vallende iets. Bleek een muis. Het kronkelde nog, dus ik heb hem uit zijn lijden verlost. Dat is de eerste muis die ik sinds augustus zie en dan gelijk zo vlakbij het huis. Brrrr rotbeesten. We hebben zo veel ongewenste katten op bezoek. Je zou toch denken dat ze zo’n ding oppeuzelen, maar nee hoor. Dat doen ze dan weer niet. Ook heb ik honderden takken opgeruimd die storm corrie heeft achtergelaten. Ik heb er nog een paar honderd te gaan… 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 3 februari 2022 Geplaatst: 3 februari 2022 Vandaag motregen, dus binnen voor gezaaid. Toen het droog was naar de tuin, uitjes gepoot en het eerste peulenrek gezet. 💪 De beloofde zon in de namiddag liet het hier afweten. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.