Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Koele peren


Aanbevolen berichten

Bij laagstam peer wordt kweepeer onderstam vaak gebruikt deze stek je gewoon , ik denk juist dat Persica eerder de zaailingen als enthout gaat gebruiken,maar dat verteld hij ons nu vast

Wel begin ik door Persica enthousiast te worden met fruitzaaien, toch wel cool dat best goed en leuk resultaat is.

Heb enkel nog witte perzik gedaan en deze liggen nu ook in ijskast, maar ga wat meer proberen te doen.

Is deze peer uit winkel, en waarom wilde je deze zaaien ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een leuke vraag Hans

Ben altijd al aan het pionieren geweest met groenten en vooral fruit, ben ermee geboren denk ik.

 

Hetgeen ik hier post is nog maar een zeer beperkte weergave van wat ik allemaal heb verkregen d.m.v zaaien, stekken enten,.. etc

Vaak zijn mensen erg verbaasd dat je via zaden toch (ook) wel erg leuke boompjes kunt krijgen, vergeet niet dat alle nieuwe rassen ter wereld uiteindelijk via zaden zijn onstaan. Niet altijd komt er iets moois uit voort.

Maar soms zit er een leuke uitschieter tussen.

 

Mijn peren ent ik idd op Kwee MC welke heel erg makkelijk te stekken zijn. waarom ik peren zaai? Just for fun, ook educatief, kinderen vinden het erg leuk om zoiets te zien opgroeien, ik geef veel weg. Je kunt er ook leuke hoogstamperen van maken.

 

Zelf heb ik het geluk dat ik door het zaaien enkele kwalitatief erg lekkere fruitsoorten (perzik, nectarines, kersen) aan m'n collectie heb kunnen toevoegen, kan ik m'n eigen naampje aan hangen , en das ook wel weer leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar zaaide ik voor dezelfde fun een 30 tal appelboompjes.

Wat ik ermee ga doen ? als ze dik genoeg zijn de stoof mee doen branden ofzo.

Is leuk voor de kids om allerlei dingen zelf te zaaien en zien opgroeien

 

Leren enten en oculeren doe ik ze ook hoor ;;-)

Zo leren ze het verschil hoe het in de natuur gaat , en hoe wij de natuur manipuleren en met welk doel.

Vinden ze allemaal reuze leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , af en toe komt er iets leuks uit , maar de kans is wel enorm klein hoor.

Bij appelen en peren 1 op een paar duizend zal een variant zijn die interessant genoeg is om te houden. Maar het kan wel degelijk meevallen.Beetje zoals een lotje van de lotto.

 

Als er wel een lekkere peer uitkomt , dan komt er binnen een 2 tal decenia een "persica" peer op de markt:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...