Jump to content

Nieuw jaar, nieuwe moestuin

Moesje2021
 Share

Recommended Posts

Hallo Medemoestuinders,

Na een vele tips hier vandaan gehaald te hebben en me een poosje terug te hebben aangemeld, hier mijn moestuin verhaal.

Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met het zaaien van diverse groenten/fruit. Ondanks dat er niet veel plek was een leuke eerste ervaring opgedaan en toch nog een paar tomaatjes kunnen oogsten, en enkele aardbeitjes.

Het jaar daarna ben ik verhuisd naar een huis met een tuintje waar ik een plekje had gebombardeerd tot moestuin (die telkens ietsjes groter werd). Zelf een mini kasje gebouwd voor de pepers en (struik)tomaten. Komkommers, tomaatjes, pepertjes, courgettes en heel veel aardbeitjes kunnen snoepen. Eén jaar echt een geweldige komkommer oogst gehad, zoveel dat uitdelen met gemak kon (en dat van 3 plantjes😊)

Na deze mooie moestuin ervaring ging ik na een aantal jaar weer verhuizen en samenwonen. Nu een grotere tuin en kan ik een gedeelte gaan gebruiken voor de moestuin van ongeveer 8 x 3,5 m. Afgelopen zomer heb ik een moestuintje kunnen creëren door er wat planten uit te halen (en verplaatsen als ze mooi waren 😉) en bakken te maken van oude planken. In deze 3 bakken en in het mini kasje hebben we courgette, pompoen, aardbeien, boontjes, rucola, komkommer, prei en diverse kruiden gezet. Tot zover seizoen 2021.

Op naar seizoen 2022 (waar ik heel veel zin in heb!) de moestuin zal zijn vorm gaan krijgen. Er komt een kas te staan van 2 x 2 m (Burford 66). Hier zullen tomaten, pepers en paprika in gekweekt worden en natuurlijk als een fijn droog plekje om te zaaien, verspenen, verpotten en groeien van o.a. komkommer, courgette, pompoen, sla, rucola, bonen/peultjes, knoflook, uien, kolen en aardbeien.

Groetjes Moesje2021

Hieronder de indeling zoals het (waarschijnlijk) zal worden:

plattegrond.thumb.JPG.48a8a650e74535cda7d07809e4dd7612.JPG

Edited by Moesje2021
  • Like 4