Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Koeien


Yola

Aanbevolen berichten

Afgelopen maand ben ik jarig geweest en tot mijn grote vreugde krijg ik 2 kalveren.

Ik wacht hier nog ff mee tot de lammerij voorbij is, daarvoor heb ik alle stalruimte en energie nodig.

Nu ben ik aan het bedenken wat voor kalveren ik wil, mijn voorkeur gaat uit naar de Jersey, handzaam, heel mooie romige melk waar je perfect kaas en boter van kunt maken, omdat ze niet zo groot zijn lopen ze het land niet zo snel kapot (hier op de klei al gauw een probleem)

De bedoeling is om een van de kalveren op te laten groeien, 1 drachtig te maken en te laten kalveren, koe nummer 2 gaat hier de vriezer in, het kalf kan dan bij moeders blijven lopen, aan een liter of 3 melk per dag heb ik voldoende.

Iemand nog ideeen of tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet cool, volgens mij gaat alleen 1 echt niet geslacht worden binnen no-time hou je van je kalfjes en ben je er verliefd op.

Jersey schitterend met die onwijs mooie grote ogen en behaarde oren, vindt het zelf wel groot ras maarja wel een van de mooiste.

Maar onwijs leuk verjaars kado, ik ben weer jaloers maar ben ook blij voor je

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iedereen gek gezeurd, is het kado van alle vrienden en familie .Koeien zijn zulke prachtige beesten, vind vooral hun ogen mooi, met van die lange wimpers.

Mijn man denkt ook al dat ik mijn koe niet kan eten, denk zelf van wel,only time will tell.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ogen gaat het hem uiteindelijk doen, of je haar wel of niet opeet denk ik

maar daarbij zal een stiertje ookwel uiteindelijk het probleem geen dat je wel soort van moet.

Waneer je ze krijgt graag foto he

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wonen hier tussen de koeieboeren, ben de enige hier die een gemengd "bedrijf " heeft.

De koeien zijn mijn laatste droomdier, hoort echt bij mijn idee van zelfvoorzienend zijn.

Wat dat zingen betreft, dat ga ik ze niet aandoen, heb ik straks de dierenpolitie op mijn dak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Wij hebben 100 "buurmeisjes" die in de zomer in de wei grenzend aan onze wei staan. Vreselijk gezellig. Ze reageren ook leuk op onze paarden. Lopen zowel de paarden als koeien samen langs de lijn te rennen en elkaar uit te dagen. En ze zijn prachtig.

Was wel even vreemd voor ze toen we hier kwamen wonen, want 2 van onze merries zijn bont. Daar snapten de koeien echt he-le-maal niks van.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook veel koeieburen, buurman doet ze na het melken naar buiten vanaf het voorjaar en dan avonds komen ze weer in stal om gemolken te worden, ik sta ook regelmatig in een koefile.

Koeien zijn zo nieuwschierig, als ik de schapen in de zomer van de dijk naar huis breng of andersom komen ze altijd aangerend met zwiepende uiers.

Ze staan hier ook regelmatig met de varkens te kletsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...