Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De volgende komkommers worden iedere keer een cm langer Lia. Nog zo'n 10 komkommers te gaan dus voor je die van Mai Pensato verslaat  ;)

• Like 2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst: (aangepast)

Die van jou is toch buiten @Lia56, normaal sta je daar nu op nummer 1 😄

edit: @HuubvG kan je eventueel een ander kleurtje gebruiken voor de buitenkomkommers in het overzicht.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Geplaatst:

@redzebra, achter de eerste paar had ik er 'buiten' (dan wel 'binnen') achter gezet, maar later weer weggehaald. Ik dacht, dat komt aan het eind wel, maar ik begrijp dat het ook nu al van belang is. Ga ik spoedig doen.

• Like 4

@Lia56, wil je nog even de maat noteren voor mij, zodat ik die achter jouw naam kan zetten? Het kan 24,2 zijn, of 23,9 etc., maar jij kunt het beter zelf zeggen. Staat ook in het wedstrijdreglement. Ik wijzig de lijst als je gereageerd hebt. :wink:

aangepast door HuubvG
aanvulling
Geplaatst:

En nu krijg jij eens een like van mij, @Lia56, je deelt ze zelf ruimschoots uit, waarvoor ook nog dank. :-)

Ik vind het leuk om te doen dus het gaat als vanzelf.

Je mag trouwens best iets meer vertellen hoor, de komkommer 'stond' buiten? Zie foto, maar nu dus niet meer?

En de smaak viel blijkbaar tegen, maar hoe smaakte die dan? Bitter?

Geplaatst:

@HuubvG Fijn met zulke gepassioneerde tuinierders.
Komkommer staat buiten in een pot van 38 cm doorsnede en 35cm hoog ( had nu nog verder geen ruimte)
Heb deze komkommer geplukt... dit was de enige die er groeide. De plant staat nog steeds in de pot maar heb nu nog alleen nog mannelijke bloemen.
Wie weet komen er nog vrouwelijke bij..
Ik heb wel dagelijks een verhaaltje verteld en gezongen... wellicht heeft dat geholpen 😁
Smaak.... redelijk sappig en zoet... lijkt ook een beetje peperachtig?
Viel mij alles mee ( dacht droog en en melig te zijn.. te zien aan de kleur en grootte)
Zo zie je maar hoe oog en smaak elkaar in de weg kunnen zitten

• Like 1

@Lia56, nu snap ik het van dat 'stond buiten'. 'Hing buiten' en de plat staat er nog wel. Het kwartje viel weer. :-)

Maar nu ietwat bizar nieuws over mijn eigen misbaksels ... die komkommers komen mijn strot inmiddels uit! En dat zonder ze geproefd te hebben. Want er komt voorlopig geen komkommer aan. :roll: Ik heb ze er zonder veel moeite voor de derde maal uit kunnen trekken. Het was weer voelbaar door er zachtjes aan te trekken: de wortels sterven af op een cm of 5.

Eergisteren heb ik ze nog aangeaard. Aan de witte puntjes op de steel te zien, zouden daar nieuwe wortels uit kunnen komen. Daarna zag ik duidelijk groei, maar vandaag hadden ze er zichtbaar geen zin meer in.

ko1.jpg

Oeps ... ik drukte op enter en toen stond die er. Maar ik was nog niet klaar. Nog een plaatje waarop de witte puntjes lichtpuntjes zijn, waar nieuwe witte wortels uitkomen.

kom2.jpg

Ik heb ze in nieuwe potgrond in 5 potten gezet en de grootste bladeren er afgehaald. Daar geen foto van, niet goed voor mijn ego.

aangepast door HuubvG
aanvulling
  • Like 5
Geplaatst:

Sonja no. 3 die buiten stond is inmiddels ook naar de eeuwige jachtvelden, met wat hulp van een passerende slak: stengel doorgeknaagd. Alle hoop is gevestigd op no. 4 die in de kas staat. No. 5 staat nog in een traytje te verzuipen na al die regen. Woensdag even oppotten en als reserve. Maar ik vrees dat ik niet echt in de buurt ga komen voor de eerste prijs. Afijn, een paar lekkere komkommers om op te eten zou ook wel weer eens fijn zijn.

Geplaatst:

Ik zet sonja#5 in om de aanval te openen op de 23.9 cm lange buitenkomkommer van @Lia56

sonja40.thumb.JPG.3c0abbad45c77b6e6087d501c9039024.JPG

Sonja#5 staat op hetzelfde plekje waar zijn voorganger door stengelrot verloren ging. De aarde waarin hij staat is voor de zekerheid vervangen door aarde elders uit de tuin.

sonja41.thumb.JPG.700a2fa34bc6d4b43cca18e458a144f2.JPG

De Sonja links die zijn stengelproblemen maar nauwelijks overleefde begint zich duidelijk te herkrijgen ook al gaat dat nog langzaam. Momenteel succesvol bezig met de opbouw van een nieuw gezond wortelgestel denk ik en daarna zul je zien dat hij als een speer verder gaat. ;)

• Like 2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

*bij vorig bericht*

Moet vermeld worden dat van de vijf planten ik niet meer weet welke snack- of Sona's  zijn. Twee snack en drie Sonja's of andersom. En ik weet ook niet hoe ik en wanneer ik ze van elkaar kan onderscheiden. 🙃

• Like 1
Geplaatst:
27 minuten geleden, HuubvG zei:

En ik weet ook niet hoe ik en wanneer ik ze van elkaar kan onderscheiden. 🙃

De Sonja geeft dus in verhouding meer mannelijke dan vrouwelijke bloemen en zover mijn ervaringen tot nu toe 1 bloem per oksel. Ik weet niet welk ras snackers je hebt maar mijn ervaring is dat die vaak meerdere bloemen per oksel geven, tot wel 5 toe. Ik gebruik F1 hybriden dus alleen maar vrouwelijke bloemen.

• Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
2 uren geleden, HuubvG zei:

*bij vorig bericht*

Moet vermeld worden dat van de vijf planten ik niet meer weet welke snack- of Sona's  zijn. Twee snack en drie Sonja's of andersom. En ik weet ook niet hoe ik en wanneer ik ze van elkaar kan onderscheiden. 🙃

Gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem. De buiten Sonja staat samen met een snackkomkommer, alleen weet ik niet meer welke welke is. Ik heb dat ergens opgeschreven maar kan het blaadje zo snel niet meer terug vinden 😒.

Aan de kas Sonje hangt de eerste komkommer, 15 tot 20 cm groot nu. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...