Tom Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 een vraag over de druppel instalatie in dit topic: nieuw-aardbei-project-t2035.html de hoofdleiding is dat PE buis en welke diameter is deze,je maakt de gaatjes er zelf in neem ik aan welke diameteren dan steek je het slangetje naar de druppellaar in als ik het goed heb ik wil n.l. ook een instalatie maken maar kan nergens een schema vinden graag een reactie hier over groetjes Tom Quote
Jorg Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Tom, 20 of 25 mm is de meest gebruikte diameter. Ik heb 20 mm gebruikt omdat ik die nog had liggen. De gaatjes maak je met een speciale ponstang zodat deze goed aansluiten en afsluiten op de slangetjes. Ze verkopen ook kant en klare slangen met de slangetjes en al. Zie ook dit topic: https://www.moestuinforum.nl/druppelaars-via-waterton-door-zwaartekracht-t1390.html Quote
Borsalino Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Tom ik heb 20mm gebruikt.Je moet wel opletten met de lengte die je gaat gebruiken.Had eerst alle aardbeibedden met 1 leiding vanuit 1 ton bedient.Dit werkte prima, maar daar er na enige tijd wel enkele cappilaire minder gaan geven.Waren die het laatste in de rij van ruim 60 meter stonden de pineut.Heb dan de boel verdeelt met 2 vaten die elk 30 meter bedienden. En hoe hoger je de ton plaatst hoe beter, heb je meer waterdruk, 50 cm is wel het minimum.Beter van een meter te nemen. Gebruik je regen of putwater is een voorfilter wel nodig, anders verstoppen de cappilairen aleens.Bij proper leidingwater is dit niet nodig of je moest oplosmesstoffen toevoegen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.