Jump to content

Voorstellen

San71

Recommended Posts

Hallo, ik ben Sandra en nu voor het 3e jaar met mijn moestuintje bezig. Begonnen met aardbeien en kruiden en uitgebreid met tomaten, sla, paprika, rabarber, courgette, fruitboompjes en bessen. Mijn avocadoboom is 5-10 cm hoog :-). Ik heb een binnenkasje vd Action. Ongeveer 1/3 deel van onze tuin heb ik als moestuin in gebruik. Momenteel ben ik mijn tuinkas aan het opbouwen. Over de inrichting heb ik amper nagedacht, behalve dan dat de avocadoboom erin gaat, dus als jullie tips voor me hebben hoor ik het graag. Gr Sandra

• Like 3

Dag Sandra,

Leuk een kas erbij! Hartstikke leuk avocado’s van je eigen boom. Ik was ooit op bezoek bij mijn oom in Turkije. Ik liep een rondje tuin en plukte daar toen 2 avocado’s. Dat waren blijkbaar de eerste avocado’s van die boom. Superleuk hoor!
Het wordt dus wel een hoge kas die je aan het bouwen bent? Hier op het forum hebben meerdere mensen hun eigen kas gebouwd. Dat lijkt me ook nog wel wat.

Succes met al je plannen en het moestuinieren!

Groene groetjes

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal , mijn naam is Fon en ben een groentje wat betreft tuinieren 🌱 ik heb mijn zin gezet op tuinieren urban style , dit omdat ik 4 hoog woon en met een terras die ik  ( over ) heb daar iets leuks nuttigs mee wil gaan doen, dus ik kies voor groen om als het  een beetje allemaal meezit om heerlijk op te eten 😋

Omdat ik dit voor het eerst aan het opzetten ben , wil ik het eerste jaar klein opzetten , aanschaf 4 fruitkistjes , bamboostokken zaadjes ect .... vanavond de kweekbakjes halen en starten maar. Als dit een succes wordt zal ik volgend jaar zeker uitbreiden 😉

• Like 2

Op 27-4-2022 om 12:08, Lia56 zei:

nWelkom Sandra

Je kunt hier zo veel info vinden, is hartstikke leuk

Ik kan er wil er niet meer onderuit ... net complete kweekbakken gehaald ... mooi prijsje via marktplaats 😄 nu even voor de rest van de spullen zodat ik ze kan inrichten ... liggen nu in de dettol tegen evt schimmeltjes 👍🏽

Spannendddd

A3921B74-495E-4335-B741-FAC1D22D7A81.jpeg

• Like 2

Vrijdag de 13e 🌱

ingezaaid :     stokboontjes 

Paprika

Tomaat

Aardbeien

Aubergine 

3E105216-91F6-49BD-8218-B4995EE8EA53.jpeg.3d8a461f739e24ceab0abaf191d98dd6.jpeg Courgettes

In een bedje van vochtige fermiculiet . 

En nu warmte vocht geduld en 🍀

• Like 1