San71 Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Hallo, ik ben Sandra en nu voor het 3e jaar met mijn moestuintje bezig. Begonnen met aardbeien en kruiden en uitgebreid met tomaten, sla, paprika, rabarber, courgette, fruitboompjes en bessen. Mijn avocadoboom is 5-10 cm hoog :-). Ik heb een binnenkasje vd Action. Ongeveer 1/3 deel van onze tuin heb ik als moestuin in gebruik. Momenteel ben ik mijn tuinkas aan het opbouwen. Over de inrichting heb ik amper nagedacht, behalve dan dat de avocadoboom erin gaat, dus als jullie tips voor me hebben hoor ik het graag. Gr Sandra 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearded johnie Posted April 15, 2022 Share Posted April 15, 2022 Welkom hier ! Hier kun je alles vragen zonder dat ze moe van je worden is mijn ervaring! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Dag Sandra,Leuk een kas erbij! Hartstikke leuk avocado’s van je eigen boom. Ik was ooit op bezoek bij mijn oom in Turkije. Ik liep een rondje tuin en plukte daar toen 2 avocado’s. Dat waren blijkbaar de eerste avocado’s van die boom. Superleuk hoor! Het wordt dus wel een hoge kas die je aan het bouwen bent? Hier op het forum hebben meerdere mensen hun eigen kas gebouwd. Dat lijkt me ook nog wel wat. Succes met al je plannen en het moestuinieren!Groene groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Welkom. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Welkom Sandra Je kunt hier zo veel info vinden, is hartstikke leuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fon Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Hallo allemaal , mijn naam is Fon en ben een groentje wat betreft tuinieren 🌱 ik heb mijn zin gezet op tuinieren urban style , dit omdat ik 4 hoog woon en met een terras die ik ( over ) heb daar iets leuks nuttigs mee wil gaan doen, dus ik kies voor groen om als het een beetje allemaal meezit om heerlijk op te eten 😋 Omdat ik dit voor het eerst aan het opzetten ben , wil ik het eerste jaar klein opzetten , aanschaf 4 fruitkistjes , bamboostokken zaadjes ect .... vanavond de kweekbakjes halen en starten maar. Als dit een succes wordt zal ik volgend jaar zeker uitbreiden 😉 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Leuk, hoop dat alles goed gaat werken en dat je straks lekker uit eigen tuin kan eten. Veel succes! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fon Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Op 27-4-2022 om 12:08, Lia56 zei: nWelkom Sandra Je kunt hier zo veel info vinden, is hartstikke leuk Ik kan er wil er niet meer onderuit ... net complete kweekbakken gehaald ... mooi prijsje via marktplaats 😄 nu even voor de rest van de spullen zodat ik ze kan inrichten ... liggen nu in de dettol tegen evt schimmeltjes 👍🏽 Spannendddd 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fon Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Vrijdag de 13e 🌱 ingezaaid : stokboontjes Paprika Tomaat Aardbeien Aubergine Courgettes In een bedje van vochtige fermiculiet . En nu warmte vocht geduld en 🍀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 @Fon, je hebt het niet door, maar je zit in Sandra's voorsteltopic. Als je een eigen voorstel-topic aanmaakt, is het probleem weer opgelost. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 En kan een moderator je berichten van hier verplaatsen naar je eigen voorsteltopic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts