Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

denk dat ze dat ook wel nemen .zo niet lusten de kraaien het ook wel .

ik weet alleen niet of de visboer het afval mag meegeven .

Geplaatst:

maar is het niet zo dat als we voer zouden neerleggen voor de reigers .dat dat welicht ook weer bevriest ??

zelf de kippen eitjes waren hier bevroren ..tot barstens toe .

Geplaatst:

Ja ik geloof dat je zeker niet teveel in 1 keer moet geven maar liever wat vaker.

Hier zie je ook regelmatig nu bevroren brood liggen waar de vogels niks mee doen.

Ik ben wel benieuwd of een reiger het gelijk door heeft dat het eetbaar is omdat ze levende prooi eten.

Me laatste sterappeltjes van de boom ga ik morgen geven, die prik ik doormidden gesneden gewoon aan takken in het park.

Wel vreemd vindt ik dat wij nogal wat vuurdoorn struiken in de buurt hebben volop in bessen, en de vogels deze niet ontdekt hebben terwijl ik dacht dat ze die lekker zouden vinden.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hoorde hier vanmorgen op het nieuws dat veel vogels die in de waddenzee overwinteren het niet redden, na de koudste nacht daar (-18) vonden ze zo'n 90 dode dieren.

Geplaatst:
denk dat ze dat ook wel nemen .zo niet lusten de kraaien het ook wel .

ik weet alleen niet of de visboer het afval mag meegeven .

Er stond vandaag een artikel in de krant over het bijvoeren van reigers met vissekoppen. Alleen waren er te grote viskoppen bij en daar kwamen ze hoe hongerig ook, niet aan. Kleine vissekoppen aten ze wel op.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Ik heb vorige week een voeder plekje voor de vogels gekocht. Zitten allerlei lekkere dingen voor vogels aan.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

de kou zou weer gaan afnemen

heb hier wel gemerkt dat het erg koud was de bevers hbben flink lopen knagen om maar genoeg wilgen takken te hebben voor de winter

eindelijk na 3 jaar zoeken heb ik eindelijk de burg gevonden .....

de mussen en andere vogels doen zich nog lekker te goed aan het strooi voer .

ook houd ik een stukje water open van de waterval kunnen ze daar drinken .

Geplaatst:

Vanmorgen ( - 15) zat er een verkleumde kramsvogels bij een stukje appel in de tuin. We herkenden hem eerst niet, zo opgeblazen was hij. Hij stopte zelfs een tijdje zijn hoofd onder zijn verenpak. Nu komt het zonnetje door en heeft hij goed gegeten.. je ziet het beestje opfleuren, en met opgeheven staart en vleugelpunten jaagt hij nu de merels weg van "zijn "appel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

veel vogels zetten hun veren uit dit doen.ze om extra warm te blijven .

ze eten in deze koude tijd best veel .en die appel van jou >> appelvrouw gaat er zeker in bij die vogels

Geplaatst:

Geinig Jet, ik denk dat je een vogel met een appel of wat ook ook echt goed helpt in deze koude tijd.

Zal toch behoorlijk wat vogels zijn die al beetje oud of zwak waren die deze koude/honger periode niet overleven.

Geplaatst:

De kramsvogel is de hele dag gebleven en heeft vanaf vanmiddag echt aktief gedrag vertoond. Ik heb nog flink veel appels van mijn voorraad in de tuin rond gegooid zodat de merels ook goed te eten hadden. Toen het net schemerde zat de kram er weer...

Geplaatst: (aangepast)

Zie je het fazantmannetje nog weleens ?

Ik vraag me overigens af of de bijzondere vogeltjes nu in winter minder schuw lijken door de honger of dat ze zich niet meer zo goed kunnen verstoppen in de nu kale struiken.

Met sneeuw kun je ze atijd veel beter van dichtbij zien, tenminste dat denk ik

aangepast door Gast

Geplaatst:
Zie je het fasantmannetje nog weleens ?

Nee ik niet maar de boer wel, hij is veel in de koeienstal waar hij mais komt eten...daar ben ik blij om, want er wordt nog gejaagd. Maar de jacht is bijna over, en gisteravond reden de "Tellers" al door de velden om de dieren te tellen zodat ze weten wat er volgend jaar gejaagd mag worden.

Geplaatst:

Cool hij is slim, "'tellers"" maakt mij nieuwschierig,

ik hoop maar dat deze van de plaatselijke wildevogelvereniging zijn ipv de plaatselijke jacht vereniging

Geplaatst:

Equipe tellers bestaat uit iemand van de boswachterij en een afgevaardigde jachtvereniging. Ze rijden met grote zoeklichten door de velden en op vaste punten tellen ze alle dieren die ze zien ( ze zien de ogen door de weerschijn).

Deze telling wordt gebruikt om vast te stellen hoeveel dieren er van een soort het volgende jaar geschoten mag worden.

Niet een leuk klupje dierenliefhebbers dus..alhoewel ze in ieder geval meewerken om het voortbestaan van de verschillende soorten dieren te behouden ( ze schieten ze niet allemaal in een jaar af )

Geplaatst:

Ook wat geel oranje op de buik.

Twee jaar geleden was er bij ons ook eentje te gast die wat langer hier bleef.

Dit stukje komt uit vogelvisie.nl

De kramsvogel heeft een opvallend verenkleed met een grijs en bruine rug en talrijke zwarte streepjes op de buik en de borst. De vogel laat vooral in de vlucht een typerende roep horen die bestaat uit reeks elkaar snel opvolgende klanken.

De kramsvogel is vooral in de winter in grote aantallen in Nederland te zien. Het broedgebied bevindt zich verder naar het oosten van Europa. De kramsvogel broedt in kolonies waarbij de vogels grote nesten in een boom bouwen. Ook in Nederland zijn enkele broedkolonies geweest, in de jaren 80 waren er bijna 1.000 broedparen. De laatste jaren is het aantal broedparen gedaald tot minder dan 100 paar, het is nog onduidelijk waarom het aantal broedparen zo sterk wisselt. In de winter is de vogel vaak te zien in de buurt van bessenstruiken.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Hier nog steeds geen vogels in de tuin, misschien hebben ze hier toch niet zo'n honger.

Ook een bakje met water neegezet want drinken is misschien nog wel belangrijker dan eten!

Gister tijdens het schaatsen zat er een meerkoetje vastgevrroren in het ijs, zag er zo zielig uit! Maar hij was al dood.

Bij opa komt er steeds een grote gele kwikstaart badderen in de waterloop!

Die komt ieder jaar weer terug!

Kramsvogels zie je veel op de weilanden hier, best mooie beestjes!

Nog een koude nacht en dan gaat het dooien, hopen dat de vogels allemaal weer genoeg voedsel kunnen vinden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...