Yuras Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) Ik heb niet veel te ruilen dit jaar (weet niet wat zou ik moeten nog vragen 😀). Wel, als altijd, te veel tomatjes gezaaid en ze allemaal gekiemd... dus, ik heb veeeeel verschillende tomaatjes van kers tot grote vleestomaten te weggeven. Iemand interesse in? Jet - Tres Cantos + Yana + van Honing + Pera Baby Negra + Vicasol + .... Jorieke - Walnoot zaailingen (2) + van Honing + ..... Goldfish - kers- en coctail tomaten ....... Edited April 22, 2022 by Yuras 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Yuras had jij nog een kriek staan? Niet al te grote.. Je potten staan klaar😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted April 20, 2022 Author Share Posted April 20, 2022 @Ciska Die heb ik wel, maar niet in de potten. Dus minstens tot november... Kan voor jouw in mei-juni enten, ¨on demand¨ 😁, en dan kan van zoet0zuur tot zuur-zuur kriek worden 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Hmmmm....niet lachen maar houd van citroenen... Ik weet het weer ja...prima de luxe. We hebben het er zaterdag nog wel even over. 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Haaa Yuras, jaa, ik wil graag tomaatjes van jou! Heb je leuke vleestomaat? Voor tuin of voor de kas? En kerstomaatjes welke kleuren heb je? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted April 20, 2022 Author Share Posted April 20, 2022 @appelvrouw Tja... Vleestomaten Tres Cantos komen van Spanje af, bereiken 600gr in open grond, maar dan kan 1 of 2 oogsten (geen vorige jaar). In de kas wel stuk of 6 a 10 makkelijk rijpen... Vlees/coctail tomaten Yana en Ranni310 rijpen snel, vroeg, ongeacht weer...80 tot 150gr, wel sappig. Kerstomaatjes zijn van Honing tomaten tot PeraBabyNegra (super tomaatjes op mn smaak), allemaal rood of zwartrood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Dan zou ik me graag inschrijven voor Tres Cantos en Yana. En kerstomaatjes, daar heb ik er nog niet een van, dus beide graag als je genoeg hebt! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 49 minuten geleden, Yuras zei: @Ciska Die heb ik wel, maar niet in de potten. Dus minstens tot november... Kan voor jouw in mei-juni enten, ¨on demand¨ 😁, en dan kan van zoet0zuur tot zuur-zuur kriek worden 🤣 Ik zag van het weekend een prachtige bloeiende haag van diverse weerstandbiedende (tegen monillia waarvoor morellen vaak erg gevoelig kunnen zijn) krieken die waren geent op Gisela 5. Krieken groeien veel zwakker dan andere kersen + Gisela-5 is een onderstam met zeer zwakke groeikracht. Het resultaat zijn gedrongen boompjes van 1,50 a 2,00 meter. De gebruikte rassen waren: Morena, Pater Stefaan, Schaarbeekse kriek en Safir. Door de lage haagvorm denk ik dat ook bescherming tegen vogels niet heel moeilijk is...dus ik wil dit zeker gaan proberen maken. Safir en Karneol zijn de gezonde rassen kriek die ik tot hier heb staan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Mag ik 1 of 2 honing tomaatjes? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 @weknow Safir en Karneol heb ik wel, veel belgische krieken weg gedaan vanwege smaak - te zuur, goed voor de kriekbier (misschien - lust het niet 😁), maar weinig voor te eten of inmaken. Wel goede ras Kelleris nr16. Ook aantal Oekrainse krieken, die zijn groot, zoetzuur, heerlijk van smaak. Op Gisela 5 lukt bij mij nog nooit om krieken te enten... Goed op Colt. Boompje wordt tot 2m hoog. En, qua monillia, zijn ze weinig vatbaar, veel minder dan zoete kersen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Hoi Yuras, mag ik mij inschrijven voor alle kerstomaten en eventueel wat cocktail tomaten, ik heb nog ruimte voor een plant of 5 a 7 in mijn kas. Als ruil neem ik 7 vierkante 11 liter potten mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 @Goldfish Natuurlijk! Ik neem ze voor jouw mee. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts