Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Last minute weggeven lijst van Yuras


Yuras

Aanbevolen berichten

Ik heb niet veel te ruilen dit jaar (weet niet wat zou ik moeten nog vragen 😀).

Wel, als altijd, te veel tomatjes gezaaid en ze allemaal gekiemd... dus, ik heb veeeeel verschillende tomaatjes van kers tot grote vleestomaten te weggeven. Iemand interesse in?20220420_132649.thumb.jpg.eac5dfd8e4821a7cf4130420fcef7a72.jpg

 

Jet - Tres Cantos + Yana + van Honing + Pera Baby Negra + Vicasol + ....

Jorieke - Walnoot zaailingen (2) + van Honing + .....

Goldfish - kers- en coctail tomaten .......

 

aangepast door Yuras
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelvrouw

Tja... Vleestomaten Tres Cantos komen van Spanje af, bereiken 600gr  in open grond, maar dan kan 1 of 2 oogsten (geen vorige jaar). In de kas wel stuk of 6 a 10 makkelijk rijpen...

Vlees/coctail tomaten Yana en Ranni310 rijpen snel, vroeg, ongeacht weer...80 tot 150gr, wel sappig.

Kerstomaatjes zijn van Honing tomaten tot PeraBabyNegra (super tomaatjes op mn smaak), allemaal rood of zwartrood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Yuras zei:

@Ciska Die heb ik wel, maar niet in de potten. Dus minstens tot november... Kan voor jouw in mei-juni enten, ¨on demand¨ 😁, en dan kan van zoet0zuur tot zuur-zuur kriek worden 🤣

 

 

Ik zag van het weekend een prachtige bloeiende haag van diverse weerstandbiedende (tegen monillia waarvoor morellen vaak erg gevoelig kunnen zijn) krieken die waren geent op Gisela 5. Krieken groeien veel zwakker dan andere kersen + Gisela-5 is een onderstam met zeer zwakke groeikracht. Het resultaat zijn gedrongen boompjes van 1,50 a 2,00 meter. De gebruikte rassen waren: Morena, Pater Stefaan, Schaarbeekse kriek en Safir. Door de lage haagvorm denk ik dat ook bescherming tegen vogels niet heel moeilijk is...dus ik wil dit zeker gaan proberen maken. Safir en Karneol zijn de gezonde rassen kriek die ik tot hier heb staan.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@weknow

Safir en Karneol heb ik wel, veel belgische krieken weg gedaan vanwege smaak - te zuur, goed voor de kriekbier (misschien - lust het niet 😁), maar weinig voor te eten of inmaken. Wel goede ras Kelleris nr16. Ook aantal Oekrainse krieken, die zijn groot, zoetzuur, heerlijk van smaak. 

Op Gisela 5 lukt bij mij nog nooit om krieken te enten... Goed op Colt. Boompje wordt tot 2m hoog.

En, qua monillia, zijn ze weinig vatbaar, veel minder dan zoete kersen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...