Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Te geef: twee hazelnootstruiken: Cosford en Webb's prize Cob, vrij grote struiken

Featured Replies

Geplaatst:

Te geef. Het zijn gezonde struiken.

De hazelaars zijn 1,50-2 meter. Uiteindelijk zou de hoogte 3-4 meter moeten worden.

We graven de hazelaars dan dit jaar vanaf november uit. De locatie daarvan  is Kleef, 20 autominuten van Nijmegen. De Cosford heb ik al drie keer verplaatst, dus ik weet dat ze verplaatsen goed verdragen.

De Cosford is een bestuiver voor de Webbs en groeit harder. Ik vind hem in de winter erg mooi met de katjes die erin hangen. Ik heb ze als struik, maar hazelaars kunnen ook als lage boom worden gekweekt. 

Na de aanplant kreeg ik een lichte notenallergie, daarom gaan ze eruit. Ik zou het fijn vinden als ze ergens een nieuwe plek krijgen. Ik zal morgen wat foto's plaatsen.

aangepast door fre3ke

• fre3ke changed the title to Te geef: Hazelnoot Cosford en Webb's prize Cob, vrij grote struiken
Geplaatst:

Wij hebben zat hazelaars en een aantal Lambertsnoten, die werkelijk prachtig zijn met hun donkerrode bladeren, maar ik hoop dat deze geste van jouw kant leuke reacties oplevert. Succes!

Geplaatst:
  • Auteur

De foto's nog, van de aangeboden hazelaars. Dit is de Cosford:

IMG_20220505_172507.thumb.jpg.4bb2375bdd63c20aab81b3fe81839664.jpg

En dit de Webb's. Deze groeit niet alleen langzamer, maar ook smaller dan de Cosford.

IMG_20220505_172533.thumb.jpg.40f0103ccbc37a9bfdd9f9eaa4be03d1.jpg

aangepast door fre3ke

• fre3ke changed the title to Te geef: citrusboom Calamondin en twee hazelnootstruiken: Cosford en Webb's prize Cob, vrij grote struiken
Geplaatst:
  • Auteur

Ook nog te geef, een sinaasappelboompje in pot: citrus Calamondin. Moet vorstvrij overwinteren. Ophalen in Amsterdam of Kleef. Ik ben het sjouwen en jaarlijks verpotten zat.

IMG_20220506_153833.thumb.jpg.c594981d44594a8b02adddd3f4fa0d84.jpg

IMG_20220506_153805.thumb.jpg.9c4b4a6d2543699c5b138f58da08889e.jpg

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Beste @fre3ke, heeft u het Calamondin boompje nog?

• fre3ke changed the title to Te geef: twee hazelnootstruiken: Cosford en Webb's prize Cob, vrij grote struiken
Geplaatst:
  • Auteur

Het citrusboompje is niet meer beschikbaar. Ik had hem op Marktplaats aangeboden en kreeg ook veel biedingen. Maar hij gaat nu vruchten geven dus ik ga die proeven voordat hij weer in de verkoop gaat.

Geplaatst:

Lekker! Geniet van de vruchten. Het is een prachtig boompje.

Geplaatst:

Mooi plek voor ze, maar we wonen niet in de buurt. Zal vast iemand dichter bij zijn, die ze een mooie plaats kan geven.

Denk nog goed na over je citrus, waardevolle plant.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Dit topic kan op slot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.