Jump to content

Nieuwzeelandse spinazie gezocht

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een paar zaden van Nieuwzeelandse spinazie. Had ze 2 jaar geleden van de Bolster, maar het is me niet gelukt ze groot te brengen (kiemden niet). Ook mijn ouders lukte het niet (zelfde zaad). Ik heb het zaad toen weggegooid. Maar ik begrijp nu dat het eigenlijk geen spinazie is, maar grote planten, die je best ook binnen kunt voorzaaien en die iets meer aandacht nodig hebben dan spinazie. Ik wil het toch graag nog eens proberen. Ik heb maar een paar zaden nodig voor dit experiment en zie het niet zitten wellicht weer voor niks zo'n zakje te kopen. Is er misschien iemand die een paar zaden over heeft?

Ik heb helaas niet erg veel soorten te ruil, maar misschien zit er toch nog iets tussen:

Peper Dong Xuan Market

Tomaat Roma

Aubergine Violetta lunga 3 (weet niet zeker of ze kiemkrachtig zijn, mij lukt het niet) (biologisch)

Prei Herfstreuzen

Prei Blauwgroene Herfst (biologisch)

Winterwortel Flakkeese 2 (biologisch)

Ramenas Ronde Zwarte (biologisch)

Ui Stuttgarter (biologisch)

Stamslaboon Cantare (biologisch)

Rucola Coltivata Esmee (biologisch)

Chenopodium giganteum (weet de Ned naam niet, zie: http://www.freewebs.com/ruudendiana/chenopodium.htm)

Alcea rosea (stokroos rood/paars)

Ik heb hier ook nog wat liggen, rondzadig. Kiemt idd moeilijk

Gr.

Rondzadig is gewone spinazie Wes, ze vragen hier om Nieuwzeelandse spinazie, heel wat anders

Even a broken clock is right twice a day