Jump to content

Aardvlo gesignaleerd

Recommended Posts

Ik heb de aardvlo.op de tuin en die krengen eten mijn broccoli op.

Nu heb ik al gelezen hier dat de grond nat houden goed is.

En een lijmstrook zwaaien.

Zijn er nog meer zaken die helpen, zowel biologisch als gif?

De grond vochtig houden is niet mogelijk, daar ik op een moestuincomplex zit en daar heen moet fietsen, ik ook nog 36u p/w werk, 6uur in de auto zit en 2 kleine kinderen heb rondlopen.

Ik kan veel maar dat niet.

Ik hoop dat er leuke ideeën komen.

Ik sta voor veel zaken open.

Vroeger, toen de moestuinders nog op klompen liepen, werd er een lijmplank tegen dit soort ongedierte gebruikt.

Ze springen op en blijven hangen was het idee er achter.

Je kan ook het pootgoed eerst wat groter kweken, of eerst wat snelle kool als bijv. raapstelen zaaien en ze dat voeren.

Werken met insectengaas dat helpt gelijk tegen ander gespuis.

Of de kleine kinderen een stuiver geven voor iedere gevangen kever, dat deed ik bij de aardbeienbloesemkevers.

Voor meer tips verwijs ik je naar deze handige website.

• 2 weeks later...

Ik heb ook elk jaar wel aardvlooien in de tuin. Dit jaar ook. Het ene jaar is het meer dan het andere jaar. Zelf doe ik er niet zoveel aan, bij plakplaatjes zijn ook altijd andere dieren de klos en dat wil ik niet. Kolen zijn wel veruit geliefd bij aardvlooien, dus die kun je het beste onder gaas telen dan. Bodem eerst goed natmaken en de planten ook, zodat de vlooien even verkassen en dan snel gaas eroverheen. De eerste tijd natuurlijk goed controleren en nat proberen te houden, zodat de achtergebleven vlooien ook weggaan.

Succes!

Niet het leukste bericht, maar nat of droog, met of zonder net, aardvlooien heb ik altijd zodra het eind april is en het een beetje opwarmt. Ik vind het prima, ze vreten de gewassen niet helemaal op en bij radijzen/meirapen/broccoli mogen ze gaatjes in de bladeren knagen, geen probleem. 👍 Conclusie, ik heb geen oplossing en gif ga ik niet aanraden, die troep moet je niet in je lichaam willen.