wilma Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 hallo,Aankomende week heeft aktion kweeksetjes in de aanbieding met o.a. Olijf zaad.Is dit te doen voor de koude grond? graag advies Wilma Quote
hansm Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Kan maar schijnt lastig te zijn en erg langzaam tegaan, ik zou liever stekken. Quote Players only love you when they're playing.
wilma Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Geplaatst: 11 februari 2012 Hansm als dat inderdaad niet rap groeit kan ik het gezien onze leeftijd beter laten he, groet Wilma Quote
Malin Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ik heb deze vorig jaar gekocht en het was echt 3x niks! (ok, kan ook aan mij liggen.. ) Quote
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ze worden wel steeds goedkoper als plant 2 jaar terug heb ik 3 mooie op hoge stam gescoord voor weinig doen het ook goed en zijn gaaf, is beetje opletten maar je kan met mooie olijf bomen best mooi koopje vinden Quote Players only love you when they're playing.
Frans Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Wat ook leuk is om ze als kleine plantjes te kopen zodat je dat 'gesukkel' met de zaden niet hebt en je ze toch naar eigen idee (snoeien) vanaf het begin kunt laten opgroeien. Ik kocht er een jaar of acht geleden twee stuks van nauwelijks twintig cm hoog . Het zijn mooie boompjes geworden waarvan er eentje vorig jaar voor het eerst een beetje gebloeid heeft. Helaas geen olijven als resultaat. Ik verwacht dat ze dit jaar wel oud genoeg zijn om allebei te gaan bloeien. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
freggel Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Och, is altijd leuk om te proberen, toch? Als ik ze kan vinden wil ik het zeker eens proberen! Quote blog/freggel/
Frans Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Wel duur hoor ! Zo'n setje kost 89 cent. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Astrid Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Das altijd een nadeel van bomen, ons eerste huis hebben we destijds een walnoten boom geplant...tegen de tijd dat hij noten zou krijgen, gingen wij verhuizen en nu 25 jaar later, reden we er vorig jaar voorbij en is het een pracht van een boom...waar wij nog nooit een noot van gehad hebben.Helaas woon ik nu in een klimaat waar walnoten het niet doen...en olijven al helemaal niet Quote
dennislp Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 Ben benieuwd hoe rampzalig het is. Had in november het al gekocht bij de action en toevallig ook nog is voor mn verjaardag gehad. Zal het is op meerdere manieren proberen te zaaien. Zal het melden als ik resultaat heb Ik verwacht er sowieso niet veel van omdat ik het idee heb dat de Action zo goedkoop mogelijk zaad er in doet, en ben toch wel van mening dat stel je wilt zoiets zaaien, dan moet je dat eigenlijk doen met top-kwaliteit zaad, geen Action-kwaliiteit... denk ik. Zal me ook niks verbazen als het zaad is van een olijven soort die bij een beetje lage temperaturen al direct afsterft?? Ik heb er tenminste weinig hoop in (Maar goed, die kweek setjes... hoe dan ook wel weer wat stenen potjes er bij, dat is de positieve kant ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Eva Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 vorig jaar heb ik twee boompjes van 75 cm hoog gekocht bij de praxis voor 10 euro totaal...ze hebben gebloeid maar geen olijf gezien Quote
ilse Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Ik kwam het volgende erover tegen op inet: http://griekenland.startpagina.nl/prikbord/read.php?835,9872112,9874538 Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Mispel Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Onze olijf heeft ook stevig gebloeid, ik ben nieuwsgierig! Quote
ClaudiaRebecca Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Een olijfboom moet minimaal 3jaar oud zijn voordat t überhaupt een paar olijfjes geeft. I.p. Moet je 5 jaar wachten en dan elk jaar snoeien. In Griekenland plukken we pas na7jaar olijven voor de oogst. Daarnaast als ze hier in een pot stan, wel n behoorlijke grote nemen! Ze hebben een groot wortelgestel . Dat ze in de winter vorstvrij en t liefst n beetje warm moeten staan spreekt denk ik voor zich. Quote
Winters Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Is het iemand gelukt om een olijfboompje uit pit te kweken?Ze hebben die kweeksetjes weer bij de action, en ik wil het denk ik toch gaan proberen.Ik zie wel of het wat wordt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.