Arja Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 (edited) Ik heb nu verschillende kleuren papavers in mijn bloemenweitje. Heel veel rood maar hier een daar ook een mooie dieppaarse of lichtroze of wit-met-rode. Van alle kleuren oogst ik het zaad, maar zijn ze eigenlijk kleurvast? Weet iemand dit? Edited June 20, 2022 by Arja 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 (edited) Als ze random bestoven worden gaan planten uiteindelijk altijd naar de wilde vorm, als je wil selecteren bv op kleur, zelf bestuiven en afschermen. Maar die zijn meerjarig dus die roze komen telkens wel terug. Edited June 19, 2022 by redzebra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inloggevens kwijt Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Papaver somniferum is niet kleurvast. Je kunt er bij spontane uitzaai ook exemplaren met dubbele bloemen bij hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 De zeer langdurige kiemkracht zorgt er bij mij voor dat, na 12 jaar, toch steeds dezelde variaties terugkomen. Ik laat ze gewoon uitzaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 Dank voor de antwoorden, het zal dus altijd een verrassing blijven. Ik laat de boel ook gewoon zichzelf uitzaaien hoor, maar voor de leuk en om weg te geven oogst ik ook altijd wat zaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts