Jump to content

Reinigen drukspuit tussen behandeling met 2 verschillende producten

citroen

Recommended Posts

Ligt eraan waarmee je hebt gespoten. Als het gaat om een bestrijdingsmiddel tegen insecten of schimmels dan goed spoelen met water. Klein bodempje schoon water in de spuit doen en dat spuiten zodat ook de spuitlans (het gedeelte van de spuit waarmee je spuit) ook schoon wordt.

Heb je er onkruidbestrijdingsmiddel in gehad dan zou ik de spuit niet gebruiken om daar groentegewassen mee te spuiten.

• Like 2

Op 26-6-2022 om 11:09, Inloggevens kwijt zei:

Heb je er onkruidbestrijdingsmiddel in gehad dan zou ik de spuit niet gebruiken om daar groentegewassen mee te spuiten.

Van wat ik in het verleden heb gelezen is dat je dan een extra drukspuit moet aanschraffen om die alleen voor de bestrijdingsmiddelen te gebruiken.

Zelf heb ik er één extra aangekocht voor het gemakt om niet contsant te hoeven wisselen en schoon te maken.

Eén voor anti-insecten, water, zeep en spiritus. Zo kan ik hem voor de helft gebruikt gewoon terugzetten en de paar dagen laten gewoon weer pakken en makkelijk spuiten. En de ander gebruik ik voor bladvoeding en andere niet schadelijke stoffen.

• Like 2