moestuinliefhebber1 Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Beste Tuinliefhebbers, Weet iemand hoe het komt dat een aantal druiventrossen grijs zijn en niet mooi groen. Sinds jaar ben ik begonnen met het houden van druiven. Ook wil ik proberen om te enten van druiven. Hoop dat iemand weet hoe het komt, dat er een aantal trosjes grijs zijn. Ik hoor het graag. Groet, Fred Quote
Patrijs Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 meeldauw druiven - Google Zoeken Quote De moestuin van Patrijs
Vlavlip Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Grijs is schimmel. Ik heb dit jaar voor het eerst druiven, dus met mijn beperkte kennis gok ik op meeldauw, maar ik lees mee voor t geval t iets anders is. Quote
Roland Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Vervangen voor een resistent ras. bijvoorbeeld Vera een erg lekkere zoete blauwe druif met een enkel pitje dat is het stevige vruchtvlees niet opvalt. Vera rijpt in de openlucht september. Er zijn nog meer goede resistente rassen. Quote
moestuinliefhebber1 Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Geplaatst: 11 juli 2022 Super bedankt voor jullie reacties. Ik ga de trosjes verwijderen en de bladeren goed bekijken op vlekjes. Tevens ga ik ook ongebluste kalk toevoegen. En anders omenten naar Vera of Solaris. Ik kijk het nog even aan. Het is wel erg fijn op dit forum veel kennis te lezen. Nogmaals bedankt voor de info. Groet, Fred Quote
Moesfrans Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ja, dat ziet er inderdaad uit als meeldauw of schimmel. Heb ik ook twee jaar lang gehad, toen kreeg ik de tip: paar keer spuiten met zwavel, heb ik gedaan en tot nu toe (24 juli) ziet alles er piekfijn uit. Quote
Frans Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Spuiten met zwavel helpt inderdaad. Ongeveer 5 gram per liter water. Moet je wel preventief mee beginnen wanneer de knoppen gaan uitlopen en regelmatig herhalen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
aalterse-willy Geplaatst: 13 augustus 2022 Geplaatst: 13 augustus 2022 Bij mijn zus zien de druiven er zo uit als op de foto. Ze zijn ook steenhard en het lijkt er op dat ze niet eetbaar worden. Deze druif werd verkocht als "Vondeling" Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mai Pensato Geplaatst: 13 augustus 2022 Geplaatst: 13 augustus 2022 2 uren geleden, aalterse-willy zei: Bij mijn zus zien de druiven er zo uit als op de foto. Idem: meeldauw! Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.