citroen Posted July 11, 2022 Posted July 11, 2022 Alhoewel op de verpakking van mijn struikbonen 2022 staat ,komen er maar enkele door ! Zal het nog lukken ,uit een andere verpakking van nu nog bonen te leggen ? Quote
Patrijs Posted July 11, 2022 Posted July 11, 2022 Waarom niet? De oogst komt na zo'n zestig dagen dus dat gaat nog prima. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Posted July 11, 2022 Posted July 11, 2022 Ik heb op 11 en 23 mei de eerste boontjes gelegd en die zijn nu bijna klaar. Bij mij zal het iets langzamer gaan i.v.m. lagere temperaturen. Boontjes houden van warm en droog weer. Ik leg ze nog wel later en bij slecht nazomerweer krijgen ze een plastic tunneltje. Ze hebben ook flink wat zon nodig, als de dagen korter worden krijg je wel boontje maar dat worden slecht gevulde en taaie peulen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
citroen Posted July 12, 2022 Author Posted July 12, 2022 Vanmorgen heb ik 3 rijen bonen gelegd ,met de te verwachten hitte ,moet ik ze dan water geven ? alhoewel ze niet van nat houden . Quote
Patrijs Posted July 12, 2022 Posted July 12, 2022 (edited) Wat ik doe, hier op de zandgrond, is een geultje maken. Dat geultje giet ik nat en leg daarna de bonen. Geultje dicht en " Voetje er op." Even aandrukken dus voor een goed contact, dat voetje er op is hier een beroemde uitspraak van een oude tuinder. Niet meer gieten tot ze mooi boven staan met eerste echte blad. Edited July 12, 2022 by Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Posted July 12, 2022 Posted July 12, 2022 @citroen ik heb hier je vraag over het watergeven geplakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts