Rantje Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 In september kwam ik in het tuincentrum een munt tegen en die rook precies hetzelfde als de kauwgom die ik altijd van opa krijg Ik weet niet meer hoe hij heette, was iets met een land ervoor, had het ook opgeschreven...maar ja, das niet meer te vinden Iemand hier misschien een idee welke het kan zijn????Die wil ik in de tuin!!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Janine~Bustani Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 De enige muntsoorten met een 'land ervoor' zijn deze drie, dus 1 daarvan zou het haast moeten zijn?Mentha spicata ‘Marakech’: munt van MarakechMentha spicata ‘Moroccan’: Marokkaanse muntMentha spicata ‘Spanish’: Spaanse munt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 En de Corsicaanse munt? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Janine~Bustani Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Oh, dat is een 4e! Die ken(de!) ik alleen onder zijn andere naam (loopmunt) Quote
hansm Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 dan ken je er nog meer niet, Mentha spicata "'englisch"' Quote Players only love you when they're playing.
Rantje Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 Ik weet het weer! De Marrokaanse!!! Die rook zo lekker, dus leek me leuk om daar dan zelf thee van te maken!!! Iemand die zaadjes of een stekje zou willen ruilen??? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Janine~Bustani Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 dan ken je er nog meer niet, Mentha spicata "'englisch"'*Schrijft hem op het lijstje* Quote
dennislp Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Dan vergeten we als nog de koreaanse munt Ook wel bekend als dropplant Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Tja, dat is dan weer geen Mentha. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Oh, dat is een 4e! Die ken(de!) ik alleen onder zijn andere naam (loopmunt) Dat zou dan de 3e zijn, Marakech is geen land, maar een stad in Marokko Quote Even a broken clock is right twice a day
Rantje Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Als het goed is heb ik een deze dagen een paar stekken Om het woekeren tegen te gaan is het voldoende om ze in een potje te zetten en dan in de vollegrond met potje en al....of kan ik ze beter echt apart houden? *In gedachte zit ik al met een heerlijk bakje thee* Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Janine~Bustani Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Ik zou hem echt apart houden Mijn munt staat in elk geval allemaal in potten en dat bevalt goed Quote
Marinus Ros Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Oh, dat is een 4e! Die ken(de!) ik alleen onder zijn andere naam (loopmunt) Dat zou dan de 3e zijn, Marakech is geen land, maar een stad in Marokko Ja, ja en dan is "engelse" munt ook fout... De klassieke kauwgom gebruikt overigens geen marokaanse munt maar Mentha Spicata. Ook bestaat er zelfs "Hollandse" munt. Quote
Rantje Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Geplaatst: 17 februari 2012 Pffff maar weet het echt zeker, Marokkaanse Munt was het. Maar heb hiero al wat leuke andere muntsoorten voorbij zien komen...zouden die ook met elkaar in 1 pot kunnen? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
dennislp Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Kunnen beter niet met elkaar in één pot. Heb een keer hier in een ander topic voorbij zien komen dat de smaak dan uiteindelijk minder word (zou via de wortels gebeuren). Maar denk ook dat die pot snel vol zit als je er meerdere plantjes in hebt Groeit als 'n gek. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Marinus Ros Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ja, dat was ik. Heb dat op een of andere site eens gelezen. Het soorteigene aroma zou hierdoor vervagen.Of het echt zo is weet ik niet maar meerdere soorten in een gezamelijke pot stoppen lijkt me hoedanook niet echt praktisch.Munt maakt flink wat wortels aan en als die gaan verstengelen kom je er niet meer uit.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.