Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kappertjes


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 nu al 2 moestuinjaren achter elkaar geprobeerd om kappertjes te zaaien. En de krengen komen steeds niet op. Heeft iemand ervaring met de kappertjes struik?

Ik heb dit jaar de zaadvruchtjes van oost indische kers ingemaakt. Ze zouden dan smaken naar kappertjes. Maar dat is niet echt waar Ze worden ook veel te zacht, in tegenstelling tot de vrij stevige kappertjes.

 

Ik zou wel graag een kappertjes plant willen kopen ergens, maar heb ze nog nooit gezien in een winkel in de buurt. Wel online, maar door de verzendkosten ben je 'verplicht' meer te bestellen. En meer heb ik niet nodig (heb al veel op kruiden/planten gebied )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kappertjes, daar had ik nou nooit aan gedacht om die zelf te kweken!

 

Wat ik zo lees op het internet is het in ieder geval een mooie uitdaging om ze te laten ontkiemen, in ieder geval met de gedroogde zaden. Een kiempercentage van minder dan 5% is blijkbaar niet ongewoon, zeker zonder weken en een verwarmde propagator. De verse zaden zouden wat makkelijker gaan.

 

Ik heb iets gevonden waar je misschien wat aan hebt mocht je nog zaden hebben.

http://fromseedtotable.blogspot.com/2009/07/growing-capers-from-seed.html

Deze blogger heeft een aantal teeltbeschrijvingen doorgeploegd (en verzameld) om zo tot een zaai handleiding te komen.

 

Als je zaden overhebt hou ik me aanbevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zaaien van kapertjes (zaden) enkele jaren terug ook geprobeerd. Helaas bij mij ook geen succes. Ik had maar een paar zaden en daar zijn er welgeteld 0 van opgekomen.

 

Maar als ik dit weer zo lees lijkt het me leuk om nog eens een poging te wagen hm eens kijken waar ze te koop zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kappertjes doen er lang over voor ze ontkiemen, zorg voor een goede warme standplaats bijv. een kas in de zomer. Ik heb ze vorig jaar besteld bij chiltern seeds en gezaaid in april en pas in augustus zag ik wat verschijnen.

Was de teelt uiteindelijk wel de moeite waard of bleef het bij ontkiemen??

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...