Frans Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april 46 minuten geleden, Tanja65 zei: @Rookiemijn spinazie (Baroet) kwam in de kas in nauwelijks twee weken al op tot kleine plantjes. Ik denk dat het makkelijk nog kan, eventueel neem je genoegen met een maatje kleiner. Ik zou het niet doen. De zon wordt steeds sterker waarmee ook de gemiddelde temperaturen in de kas steeds hoger worden. Met het lengen van de dagen is dat dan ook nog eens langduriger. Daarom zullen , als je nu zaait , de plantjes al in een zeer vroeg stadium tot zaadvorming willen over gaan en wordt dat nog bruikbare 'maatje' wel heel erg klein vrees ik 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Tanja65 Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april @Frans Bazaroet kan tot juni gezaaid. Ik denk dat die april in de kas wel overleeft. Als je wat dikker zaait heb het met nog kleine plantjes ook een hele overvloedige oogst. Ik spreek inmiddels uit ervaring. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Frans Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april 2 uren geleden, Rookie zei: Toevallig heb ik een zakje in huis, dus ik ga morgen gelijk in mijn kweekbak zaaien. Kan ook nog in de kas misschien.🤔 De aubergines en tomaten komen daar pas eind mei in. Zou dat lukken? Ik zag dat je ook nog zaden van het ras Bazarut hebt. Ik zou de Matador nu in de vollegrond zaaien en omdat Bazarut een zomerspinazie is zou die deze tijd van het jaar weleens bruikbaar kunnen zijn voor in de kas. Ik heb geen ervaring met Bazarut, weet niet of het een snelle groeier is en hoeverre de nu nog tamelijk korte daglengte t.o.v. de zomer daar ook nog een rol in speelt. In ieder geval is het de moeite waard om het met Bazarut eens in de kas te proberen lijkt me. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april @Tanja65 Ik zie dat we vrijwel gelijktijdig gepost hebben waardoor ik pas later je laatste reactie zag. Ik hoop dat dat het niet verwarrend maakt. Met mijn advies om niet meer in de kas te zaaien had ik het ras Matador in mijn hoofd terwijl jij , zag ik later, een ander ras bedoelde (Baroet waarmee je ongetwijfeld Bazarut bedoelde). Ik zal in het vervolg beter opletten 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Tanja65 Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Kan gebeuren, ik dacht dat je in algemene zin bedoelde vandaar mijn reactie. Volgens mij is het weer opgehelderd zo. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Okee, duidelijk: Bazaroet in de kas en Matador buiten. Ga ik doen. Dank jullie wel.👍 2 Quote
Rookie Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Nu heb ik ook nog Riccio America (Turkse) spinazie. Die maar gewoon buiten doen? Quote
Gitta Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april 22 uren geleden, Rookie zei: Volgens mij heb ik een beetje veel zaden... Komt me bekend voor. Een groot deel kan ik dit jaar aan mijn moeder kwijt. Zij heeft veel zaden vergeten te kopen en bij mij lopen ze tegen de houdbaarheidsdatum aan. Dus ook mijn spinazie zaden zijn, nadat ik zelf had gezaaid, ook naar haar toegegaan. Samen met nog een paar. Morgen na ga ik na de MTFD daar langs voor de verjaardag van mijn neefje. (Ze woont naast mijn zusje). Volgend voorjaar kan ik weer met vers spinazie zaad beginnen. Ik heb wat namen van hier genoteerd. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Ja is leuk @Gitta om diverse spinazie uit te proberen. Ik heb ook diverse gezaaid en nu heb ik ook 4 soorten snijbiet in huis. 2 Heb ik al gezaaid, no 4 komt later. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Het begin van het einde, al is het er nog maar eentje. Precies 2 maanden na het zaaien en 3 maaltijden verder. En er kan zeker nog een maaltje salade en een portie pesto vanaf komen. Niet gek vind ik voor een half kweektafeltje 😃. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.