Patrijs Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Je mag eerst de wilgen schillen die contact maken met aarde anders wortelen ze en lopen ze gewoon weer uit. Dat is een overlevings en verspreidingsmanier van de zwakke wilg. Wilgenhout gaat van een paar jaar (2/4) mee als het in een nat wordende omgeving zit, bijv bij gebruik als paaltjes. Droog, bijv. in een schutting tot 10 jaar. Afhankelijk van dikte en soort wilg. Welke soort wilg wil je gaan gebruiken? Houten randen is afhankelijk van de houtsoort, hoe het behandeld is en de plek. Ik gebruik zelf een hark om paadjes te maken in de moestuin of een touwtje om de randen aan te geven. Scheelt een hoop werk en is makkelijk te veranderen. Een bak is handig als je niet goed kan bukken, maar de planten zelf vragen er nooit om. Quote De moestuin van Patrijs
Gitta Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april (aangepast) En hou er rekening mee dat het ook een favoriete schuilplaats is voor slakken, tussen de wilgentenen. Zelf heb ik een houtenbak, een bamboebak en een bak van gerecycled plastic. Die laatste gaat het langste mee. 4 april aangepast door Gitta Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april @Marjon dW ik heb je vraag even samengevoegd met dit topic over verhoogde-bedden-maken. Er zijn nogal wat topics over dit onderwerp, als je zoekt op 'verhoogde' en dan kiest voor zoeken alleen in de titel, dan heb je leuk wat te lezen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Ik gebruik mijn wilgentenen om de bonen te laten klimmen aan het einde van het seizoen houden de bonen meer de steunen overeind dan andersom. Wilg is heel zacht hout en vergaat daarom snel. Quote
Cactusje Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Wat je ook met verse wilgentenen kan doen is je bakken vlechten. Zo zou je wilg nog leven en doorgroeien maar dat betekent wel dat je doorheen het jaar veel zal moeten snoeien. Ik heb zelf een verhoogde bak gemaakt met een ibc vat om het hout te beschermen. Onderstaand een foto doordat er palen onder staan moest ik een stuk minder grond gebruiken. Afmeting is 100x120 en is dertig centimeter hoog. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.