Ga naar inhoud

Paprika krijgt geen derde en vierde blad

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik heb in januari paprika gezaaid. deze zijn netjes opgekomen maar ze krijgen maar geen echte blaadjes. wat is hier de oorzaak van? of komen die bladeren vanzelf?

Geplaatst:

Mijn pepers & paprika's zijn gezaaid op 24 januari en beginnen al aan hun 5de bladje.

Hebben ze wel licht en warmte genoeg, hier staan ze wel onder een TL en het was tijdens de vorst 16° in de kamer, nu is het er 19°.

Geplaatst:

Ik heb mijn paprika 25 januari gezaait en staan nu in een kamer wel op het noorden, maar verwarming aan

denk dat het tussen de 17 en 20 graden is en vertonen nu iniminie blaadjes

Geplaatst:

Staan ze niet te nat Rommert, hier krijgen ze maar net water dat de zaaigrond net niet opdroogt.

Ik verstuif met een plantespuit er dagelijke een drupje op de grond.

Ze staan in cactuspotjes.

Worden ze groter volgens wortelgestel gaan ze naar P8 potjes.

Geplaatst:

Mijn paprika ook in Januari gezaaid heeft nu 4 blaadjes en de 5de komt er aan, ze groeien niet hard,aubergine en en tomaat groeit harder Maar er zit gelukkig ook geen stop in. staan in de kamer met de raam op het zuiden, als het schemerig wordt gaan ze naar de keuken onder het licht. Water krijgen ze om de andere dag, dan maak ik de boven grond wat nat, en tot nu toe werkt dit perfect.

Geplaatst:

Nee het zijn zaden die ik besteld heb bij Van Der Wal, ze gaan naar de keuken als het schemerig wordt en dat tot een uur of 10.00 s'avonds Nu moet ik zeggen dat ik de zaden van, van der wal heel goed kiemkrachtig zijn. Ik heb nu vandaag het zaad in een envelop gedaan om op te sturen, naar een mede moestuinder, omdat ik volgend jaar een mini soort wil gaan zaaien. maar succes, jeanne

Geplaatst:
hmmm, misschien ook maar iets fabriceren?

welke tijden gaan ze uit en aan?

mijn pepers en paprika's staan op dit moment ook onder TL lampen.

ik laat ze daar voorlopig dag en nacht staan. ze krijgen van mij 20 uur licht maar ze kunnen prima met minder tijd toe.

een armatuur met 2 TL lampen kost bij de praxis, gamma etc nog geen 20 euro.

je kunt er veel meer soorten onder laten groeien en een kweekkastje is snel en eenvoudig zelf te maken.

je bekleed een ruimte (kast, opbergrek oid) met radiatorfolie, hangt er de armatuur in en klaar!

door de lampen wordt de temperatuur in de kast nog wat hoger ook!

Geplaatst:

Mijn pepers heb ik op 22 januari gezaaid; eerst in een verwarmd kweekkasje. Direct nadat ze opkwamen (de eerste na 6 dagen) heb ik ze naar de vensterbank verplaatst waar ze tot gisteren nog wel onder een plasticfolie gestaan hebben. Ze staan dus boven de verwarming bij 20 °C (huiskamertemperatuur), voor een raam op het oosten. Verder geen kunstmatig licht.

De grootste heeft nu 4 blaadjes (twee kiemblaadjes en twee echte blaadjes), bij de kleinste komt nu net het 4e blaadje tevoorschijn. Ze groeien heel langzaam, maar je ziet wel steeds de blaadjes een klein stukje groter worden. Dus dat ze langzaam groeien is kennelijk normaal. Als ze helemaal niet groeien zou ik ze iets warmer zetten. Let wel op dat je dan ook genoeg licht geeft, anders gaan ze 'fileren' (lange stengels maken die makkelijk omvallen).

Geplaatst:
maakt het nog veel uit welke soort TL buis je gebruikt? maakt dat véél verschil? (ik weet dat Jorg specifieke TL buizen had genomen?)

ja, dat maakt veel verschil

gebruik zo wit mogelijke lampen. ik weet zo even niet hoeveel lumen dat ook al weer was, maar als je vraagt om wit-licht zit je wel goed

Geplaatst:

Bij mij gaat het ook echt niet hard. Maar heb dan ook geen lampen, en het is hier vrij koud, meestal 14-16 graden. Ik heb geen kamer die warmer is, maar ze staan wel in zo'n kweekkasje, hopelijk is het daarbinnen ietsjes warmer. Ze zijn gekiemt via de Deno methode, want anders gaat dat niet. Ik hoop dat ze volhouden tot het iets warmer wordt

De enige die het heeft overleefd van het zaaisel van 4 jan, ziet er nu zo uit:

cimg099922311329902841.JPG

De zaaisels van 28 jan zijn nog een stuk kleiner:

cimg100137191329902915.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...