Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Plantjes verleppen...


ExTTreme

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb afgelopen week tomaten gezaaid in een zaaitray en die zijn netjes aan het uitkomen. Echter kom ik vandaag thuis van mijn werk en nou hangen ze er redelijk verlept bij met zijn allen. Het zaaitraytje staat achter een raam op het zuiden boven de verwarming. Gisteren stond die de hele dag aan en was er niets aan de hand. Ook vandaag stond de verwarming de hele dag aan, en gaat het mis. Wat kan hier het probleem zijn?

 

Ff fotootje ter illustratie van de verlep-factor:

 

dsc0577l.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, wellicht te warm toch dan.. Heb ze even op tafel gezet, kunnen ze (hopelijk) even bijkomen. Te nat lijkt me sterk, grond zag er droog uit. Zal kijken of ik iets beter foto kan maken, maar valt niet mee met een normale 18-55 lens helaas. Macro-lens komt nog wel een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig had ik vandaag 4 paprika zaailingen voor het eerst in de volle zon gezet, 2 vond ik net slap/iel/verlept terug, terwijl de aarde flink vochtig was.

 

Weet niet of die plantjes van jou zo slap gingen hangen na een dagje zon? Dan lijkt het me gewoon te veel verdamping van vocht... Of verbranding (?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja. ik denk ook hoor : t zonnetje ging opeens een HELE dag schijnen !! Ik doe in zulke gevallen geen a4-tje gewoon tekenpapier voor de plantjes , maar overtrekpapier of als ik groter nodig heb ( dames ! ): patroon papier.

Koeler zetten , maar wel zoveel mogelijk licht. ach.... je blijft slepen met die zooi he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...