Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

update: vijgensapje is heerlijker!

maar wel vol met knarsende pitjes

korrels afgespoeld en even on hold gezet met wat biosuiker in de koelkast

Geplaatst:

Mijn eerste. allereerste ronde van waterkefir is gebeurd en gedronken. Best heftig spul. Ik heb niets tegen alcohol, integendeel. Maar als het er bij een 'limonade-drankje' bij zit, dan vind ik het niet prettig. Ik wil het niet in mijn hoofd of benen voelen. Sterk verdund was wel ok, dus eigenlijk zelfs nóg economischer.... ha, ha... die liter wordt dan twee of drie liter.

Het vloksel uit mijn laatste glas heb ik in een couveuse gedaan: klein potje naast de grote pot. Kijken wat er gebeurt. Tot nu toe steeds met rozijnen en citroen en agavesiroop gedaan, het enige biologische dat voor handen is.

Ben ook lid geworden van de twee Facebook groepen over kefir, goed voor de inspiratie, mocht ik bij het verstrijken van de tijd wat lakser gaan worden. Ik ken mezelf....

Geplaatst:

O,ik ben dr ook best wel wat laksig in hoor. En zo'n groep stimuleert nu niet echt,maar kan daar mn overtollige korrels soms kwijt En soms komen er eens nuttige tips voorbij. Er zit niet noemenswaardig alcohol in,nog geen 2%.Ik heb diverse alcohol meters,en heb t regelmatig getest. Misschien is het een combi iets

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Ik las zojuist ergens op het internet een comment van een persoon dat waterkefir heel goed werkt als slakkenlokmiddel ipv bier in een slakkenval.

Dat gaan we testen dit jaar.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Nou uit de eerste test is gebleken dat slakken, net zoals ik, niet houden van gefermenteerd grapefruitsap.

Had geen controleproef gedaan met bier of gistmengsel trouwens Dus het kan ook nog aan de omstandigheden hebben gelegen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Toevallig mag ik straks een portie waterkefircultuur ophalen

Ik ga het meteen uitproberen, zonder vruchtensap.

Zou mooi zijn als ze het dan wel lusten, want ik vind het zo zonde van dat bier

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...