Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Alleen sochtends zon


PietWagenaar

Aanbevolen berichten

Goedenavond beste leden,

 

Ik ben vorig jaar verhuisd naar een nieuw huis. Het is echt het huis van onze dromen maar helaas heeft onze achtertuin alleen 's ochtends zon. Bij ons vorige huis hadden we elk jaar wel een aantal tomatenplantjes staan. Overschot van de buurman...

 

Ik ga dit jaar zelf eens proberen tomaten te zaaien want de buurman heeft bij ons verhuizen als zogenaamde grap een zakje tomatenzaadjes cadeau gedaan. Ik wil de tomatenplanten tegen een stuk blinde muur zetten. Ik snap dat het niet de ideale omstandigheden zijn voor zonminnende plantjes maar ik vraag me toch af of het gaat lukken. Wat denken jullie? En zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten?

 

Mijn dank is groot!

Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van. Herman Finkers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig.. Tomaten houden volgens mij vooral van late middagzon.. (als ze zouden moeten kiezen ).

Voordeel met alleen ochtend zon, is dat je sla niet zo snel doorschiet in de zomer Ik zet met die hitte mijn bakken met sla tegen de achterkant van het huis, waar alleen ochtend zon komt. Gaat hardstikke goed!

 

Verder kan ik je niet helpen vrees ik, wij hebben overal zon (vrijstaand huis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig.. Tomaten houden volgens mij vooral van late middagzon.. (als ze zouden moeten kiezen ).

Voordeel met alleen ochtend zon, is dat je sla niet zo snel doorschiet in de zomer Ik zet met die hitte mijn bakken met sla tegen de achterkant van het huis, waar alleen ochtend zon komt. Gaat hardstikke goed!

Verder kan ik je niet helpen vrees ik, wij hebben overal zon (vrijstaand huis).

Dat is geen slecht idee! Wat voor bakken gebruik jezelf daarvoor?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van allerlei bakken, o.a. wat van die grote tinnen kuipen die hier nog op de boerderij stonden toen we hier kwamen wonen. In de lente staan ze tegen het muurtje van de schuur waar ze veel zon pakken. En naarmate het steeds warmer en lichter wordt, verplaats ik ze een paar meter naar de achterkant van het huis.

Daar is het nog vrij licht, maar geen direct zonlicht meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...