Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuinplan. Is het wat?


HansK

Aanbevolen berichten

Moeilijk zeg! Van tevoren bepalen waar wat (ongeveer) moet komen... Ik denk dat dit wel een redelijke indeling is. En dan komen de sla en wat andere kleine dingen er her en der tussendoor waar er plaats is. Hieronder staat mijn plan. Het licht echter gelukkig nog niet vast dus kan er nog naar harte lust in schuiven. Als iemand een goede suggestie / tip heeft, is die van harte welkom!

 

Ieder vakje is 30cm x 30cm. Blauw is koude kas. Grijs is stoeptegels. Rondom de tuin ligt ook nog een pad.

 

tuinplan-201214931330027598.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich prima Hans. Het halfschaduwstuk zou je kunnen gebruiken om in de volle zomer de sla te planten en misschien haal je uit de topics over groente en fruit in de schaduw hier op het forum ook nog wat andere ideeen.

 

In mijn eigen tuin heb ik de sjalotten / knoflook / prie als groep en de rode biet / wortel als groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dennis: Gewoon in Excel. Beetje rommelen met celeigenschappen. Het handige vind ik dat je met vakjes en dus standaard maten kan werken.

 

@Jorg: Ik heb de sjalotten en knoflook expres in 1 vak samen gezet, omdat dit de wortelvlieg op afstand schijnt te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

strak plan. Zo de 1e indruk is : ok. mooi , maar bijvoorbeeld: hoe rij je met de kruiwagen van voor naar achter ?

Vol - zuid is aan de rechterzijde ? Dan is die kas wel erg hoog van de buurman, wil je dat stuk half-zon noemen. ( ? ) Misschien is dat juist wel het warme beschutte plekje ?

 

verder lijken me de 'paden' wat smalletjes. alles 30 cm. Niet zo zeer als afkrakende kritiek bedoeld he ? vragen , om me een voorstelling te maken . Foto's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke goede plannen/opmerkingen allemaal. Keep 'm comin'

 

@Ruitertje: Zal er inderdaad een aantal bloemen inzetten. Is wel zo gezellig.

 

@hansm: Het zal vast in de praktijk anders worden, maar een beetje erover nadenken is niet verkeerd en erg leuke manier om ook in de winter met de tuin bezig te kunnen zijn...

 

@Bit: Rondom de tuin ligt een pad, dus kan overal makkelijk bij. Aan de achterzijde (in tekening bovenzijde) ligt een sloot. En zuid is inderdaad aan de rechterzijde. En ja, de kas van de buurman is een eigen bouwsel en is inderdaad heel erg groot!

In een ander topic (moestuin met bloemen van Hans en Karin) staan wat foto's, maar het is nog erg kaal hoor...

 

Eigen ideetje: Bosbessen. Die houden toch van een beetje schaduw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk. Dat bedoelde ik dus. Zeg dat de kas van je buurman in z'n schouder 2m hoog is, dan heb jij er eigenlijk nauwelijks schaduw van op jouw stuk, heb ik zo zitten inschatten. Dat is de zuidkant, en dus waar straks de zon ook op z'n hoogst staat. En dus volle zon. vrijwel het hele stuk ! Kortom: weer wat mogelijkheden erbij om over te denken !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...