Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tips voor plaatsen van kweekbak?


renate

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb voor mijn verjaar dag een kweekbak gekregen. Zie info hieronder. Heeft iemand nog handige tips hoe ik die het makkelijkste in mijn groentetuin kan zetten? Kan ik deze gewoon zo op de grond zetten, of is het beter om er iets onder te doen? Ik heb echt geen idee, ik ben nog maar een beginner.

 

Lavendula: een kweekbak voor het hele jaar

Het kweekkasje 'Lavendula' heeft twee verstelbare vensters. Zo wordt het nooit te warm als de zon schijnt.

 

Kweekbak 'Lavendula' 1,13 m² Materiaal

0,7 mm enkelwandige polycarbonaatplaten en een frame uit aluminium

 

Afmetingen

108 cm x 105 cm x H 53 cmkweekbak24911330349616.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de grond zetten, en er zitten waarschijnlijk haringen bij om hem vast te zetten denk??

 

En sowieso even tegen de randen van de kweekbak (of gewoon over de hele binnenkant) iets hogere randjes aarde leggen (of kas 'n enkele cm ingraven)

zodat er niet in ene spleetjes onder zitten omdat wat aarde verplaatst ofzo... Heb ik wel is gehad waardoor direct weer 'n naaktslak de kans kreeg te genieten van m'n sla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Vastzetten met pinnen , ietsje ingraven. En natuurlijk geen bodem. Dan gebruik je de aarde waar ie op staat toch ? Wil je zaaibakjes erin zetten straks , kan je m ook op verharding kwijt ja.

Ik zou hem N-Z zetten. Met de mogelijkheid naar oost of west de vensters te openen, afhankelijk van de wind en mogelijke koudere wind nog in maart en april, naar oosten dus, dat ding te sluiten.

 

Er zijn meerdere topics overigens, oook over exact dit kasje/ kouwe bak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je hem op een complex hebben staan of een paar dagen weg zijn, kun je sate prikkers onder de ramen schuiven...dan sluit hij niet helemaal af en verbranden je jonge plantjes niet als de zon ineens een paar uur volop gaat schijnen en jij de ramen dicht hebt.

 

De rand rondom betegelen is ook een optie, net over het randje van de bak leggen...staat hij goed stevig en je kunt zelf ook fijn met water knoeien in de buurt( bij mijn eerste kweekbak was het altijd een modderboel...maar zit ook op klei hier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bit,

 

Ik heb hem wel vaststaan met haringen. Goeie tip van de ramen, daar had ik niet bij nagedacht.

Ik had wel gezocht op het forum maar kon het niet vinden. Waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht. er is hier ook zoveel info te vinden, dat ik iedere keer weer iets anders aan het lezen ben.

 

 

Hoi Geedee,

 

Ik heb idd over tegels nagedacht, maar die heb ik nog niet en ik kon niet langer wachten met hem neer te zetten. Het kriebelt enorm hier. wellicht als ik een paar tegels op de kop heb getikt dat ik het alsnog terecht maak. En van die saté prikkers, dat is een goede tip. die ga ik zekers een keer nodig hebben. dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...