Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tips voor plaatsen van kweekbak?


renate

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb voor mijn verjaar dag een kweekbak gekregen. Zie info hieronder. Heeft iemand nog handige tips hoe ik die het makkelijkste in mijn groentetuin kan zetten? Kan ik deze gewoon zo op de grond zetten, of is het beter om er iets onder te doen? Ik heb echt geen idee, ik ben nog maar een beginner.

 

Lavendula: een kweekbak voor het hele jaar

Het kweekkasje 'Lavendula' heeft twee verstelbare vensters. Zo wordt het nooit te warm als de zon schijnt.

 

Kweekbak 'Lavendula' 1,13 m² Materiaal

0,7 mm enkelwandige polycarbonaatplaten en een frame uit aluminium

 

Afmetingen

108 cm x 105 cm x H 53 cmkweekbak24911330349616.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de grond zetten, en er zitten waarschijnlijk haringen bij om hem vast te zetten denk??

 

En sowieso even tegen de randen van de kweekbak (of gewoon over de hele binnenkant) iets hogere randjes aarde leggen (of kas 'n enkele cm ingraven)

zodat er niet in ene spleetjes onder zitten omdat wat aarde verplaatst ofzo... Heb ik wel is gehad waardoor direct weer 'n naaktslak de kans kreeg te genieten van m'n sla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Vastzetten met pinnen , ietsje ingraven. En natuurlijk geen bodem. Dan gebruik je de aarde waar ie op staat toch ? Wil je zaaibakjes erin zetten straks , kan je m ook op verharding kwijt ja.

Ik zou hem N-Z zetten. Met de mogelijkheid naar oost of west de vensters te openen, afhankelijk van de wind en mogelijke koudere wind nog in maart en april, naar oosten dus, dat ding te sluiten.

 

Er zijn meerdere topics overigens, oook over exact dit kasje/ kouwe bak

Link naar reactie
Delen op andere sites