redzebra Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 Vandaag de laatste tomaten uitgeplant, eindelijk, waaronder die resistente van jou @Goldfish , niet beschermd staan er nu 38. Hou toch maar even goed in het oog of je niet ergens een rode plek krijgt Goldfish. komkommers zitten er nu ook in, pompoenen is ook hier voor volgend weekend. 2 Quote
marcelru Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 (aangepast) Laatste kersen verspeend, kas uitgemest, ik kan nu weer tussen m'n planten en potten doorlopen. Aansluiting voor druppelsysteem aan m'n watertanks gemaakt. Oja, en een een paar emmers heermoes/akkerwinde/zevenblad/kweekgras (de grote 4) tussen m'n frambozen uitgegraven. 21 mei 2023 aangepast door marcelru 2 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 21 mei 2023 Geplaatst: 21 mei 2023 Van het weekend weer wat vorderingen gemaakt. Tweede aardbeien veldje schoon gemaakt en van net voorzien. Kasje schoon gemaakt en de eerste planten erin. Van tomaat, paprika, courgette, komkommer en pompoen enkele buiten gezet. Ik wilde meer uitplanten maar de voorspelling geeft voor komende vrijdag/zaterdag nacht hier toch weer 5 graden aan. Het tweede veldje stambonen heeft best een tik gehad van de laatste keer dat het 5 graden werd dus ik heb nog veel planten in het minikasje staan. Verder opnieuw koriander en pluksla gezaaid. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Gisteren weer naar de moestuin voor een rebound. 2,5 uur onkruid uitgetrokken plus wat lupines, digitalis en phacelia die zich hadden uitgezaaid. Tenminste, volgens mij heb ik niets meer gedaan dan onkruid uittrekken. En enkele uitgebloeide palmkool en boerenkool klein geknipt. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Ik had wisteria gezaaid. Ik had de helft aan mijn moeder gegeven en toen zat ik nog met 5 stekjes… ik heb ze maar in de tuin gezet. Ze bloeien wit trouwens deze. De zaaddonor staat nu in bloei en ze is wit. Veel onkruid. 1 blauwe bes geplant die ik voor mijn verjaardag had gehad. Kwam er steeds niet aan toe. De zaailingen in de kas water gegeven. Keertje wat is het daar heet zeg. Het zweet gutste van mijn lijf. Beetje gekletst met de kipjes. Ze moeten wel klagen met de 2 nieuwelingen. Dan staat ze nog wat te wachten straks met de kuikens… spannend. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 22 mei 2023 Auteur Geplaatst: 22 mei 2023 Een flinke bak asperges geoogst en daar onkruid weggehaald. Sla, radijs en rucola geoogst. Paprika in de kas en alle potten water gegeven. Een nieuw, nog fijner net over de uien gemaakt. Gelijk wat schietende uien geoogst en daar geschoffeld. Nog een stukje oerwoud ontgonnen en daar weer een mestontvangstplek gemaakt. Agesproken met de Amazone dat ze weer af en toe mest komen brengen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Vlietzicht Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 (aangepast) De slootkant gemaaid met een heggenschaar (waarom heet dat ding een heggenschaar? Je kan er prima gras mee knippen) Zeil neergelegd, de hele boel op gegooid, naar voren gesjouwd (heb nog geen kruiwagen) alles in zakken gepropt, 1 hiervan meegenomen op de fiets naar huis. Larier, Russische Smeerwortel, Lavas, munt (in pot) gepoot. 22 mei 2023 aangepast door Vlietzicht Aanpassing 5 Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Nog meer engerlingen opgegraven en mijn nagel verder gescheurd (ondanks de handschoenen) bij mijn gewroet. Stomme tuin... Ik kwam ook deze eend tegen, die een plakkerige snavel heeft van de slakken die ze heeft opgeruimd voor me. Ze gaan grondig te werk dus we zien dan weer bijna geen slakken in de tuin. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Jeetje dat zijn er echt veel… ik kom er soms 2 tegen en dan zijn het er veel. Maar goed, ik heb dan weer emmers vol slakken. Die eens kleeft echt brrrr Hier weer kleine onkruidjes. Zo gaat het ook weg en is een stuk minder belastend voor mijn rug. De robot is driftig in de weer met het gras. Fijn dat dat is uitbesteed. Quote
Patrijs Geplaatst: 23 mei 2023 Auteur Geplaatst: 23 mei 2023 Spinazie geoogst en schoongemaakt. Rabarber geoogst. De eerste rij tomaten geschoffeld en gediefd. De platte bak verder leeg getrokken, er staat nog een klein beetje in voornamelijk warmoesbomen. Het maisveld to be doorgewerkt met cultivator en de maisplantjes voorzichtig laten afharden. Quote De moestuin van Patrijs
Marinke Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Alles was heel droog dus flink wat water gegeven. Flink wat onkruid getrokken en wat palmkool en spinazie geoogst. 1 Quote
rorror Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Eén perenboom gerooid, kwakkelde al sinds het aanplanten. Gaat wat nieuws voor komen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 24 mei 2023 Auteur Geplaatst: 24 mei 2023 Toch maar snel wat touw gekocht zodat de aardbeien onder netten kunnen. Daarvoor eerst alles nog maar een keertje met de schoffel doorgewerkt. Een van de netten lag bij de kolen, daar weggehaald en gelijk de kolen en vroege aardappels geschoffeld. Over de kolen het uienvlieggaas en drie netten over de aardbeien, er werd al van gesnoept. Rabarber en snijbiet geoogst met bosui en verse knoflook. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Oh ja, rabarber vergeten. Ligt nog op de tuinVerder een beetje onkruid verwijderd, maar vooral water gegeven aan de bakken en kuipen. Gaat toch best snel.. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 25 mei 2023 Auteur Geplaatst: 25 mei 2023 Asperges geoogst en gelijk onkruid geschoffeld daar. Bosuien geoogst en de late aardappels geschoffeld. De platte bak aan een kant geschoffeld en een stukje gespit. Er twee palen gezet en zeven tomaten geplant, daarna er ramen overgelegd. Water gegeven en wat planten begonnen met afharden. O.a. een windscherm voor de courgette gemaakt. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Water gegeven -toen tuinslang vergeten toen de deur ging-, onkruid verwijderd en vechtende kippen uit elkaar gehaald… Ik was de hele tijd politieagentje aan het spelen. Die samensmelting is nog niet best. Wat kunnen die beesten tekeer gaan zeg. 2 Quote
Marinke Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Een koolwitje gesnapt dat op de palmkool eitjes aan het leggen was. Aangezien we nogal wat palmkool hebben staan willen we wel een plantje opofferen omdat ze nogal verspreid door onze tuin staan. 3 Quote
Vlietzicht Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Vorige week conclusie gemaakt 🙂 dat moestuin een serieus project wordt/is, vandaar eigenlijk meer bezig met opbouw structuur van de tuin dan met (toekomstige) opbrengst voor dit jaar. (Ambitieus, weet ik) Nu een rek aan het maken voor fruit. Het zijn enkel de beginselen zeg maar. 6 vakken van 2,5 meter breed, 1,90 hoog. 2 Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 De 1e oogst van de nieuwe tuin. Wie kleine niet eert haha Blaadjes sla +/- krop, 1 heel radijsje 🤪 10 blaadjes rucola. knoflook en ui knoppen, 5 blaadjes munt. 5 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
acpronk Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 In de avond pas naar de tuin gegaan. Toen ik aankwam was mijn directe tuinbuur @alvon bezig, even praatje gemaakt.Beetje onkruid verwijderd, en nog wat vergeet-mij-nietje, want die zaait zich behoorlijk uit (kun je dus nooit vergeten als je die eenmaal in je tuin gehad hebt).Emmer smeerwortelgier van vorig jaar open gemaakt, de plantenresten in wat gangen van woelmuizen gestopt. Een gang was supervers, een ui was opgegeten, dus daar extra veel in gedaan. De smeerwortelgier verdund aan de knoflook gegeven, de bollen zijn nu aan het dikken (niet gekeken maar het is er de tijd voor).En vlak voordat ik naar huis ging nog even snel een emmer gevuld met brandnetel om daar gier van te maken.En de rabarber van gisteren meegenomen, plus nog wat nieuwe geplukt. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ruderalis Geplaatst: 26 mei 2023 Geplaatst: 26 mei 2023 Vanmorgen even de tunnelkas verzorgd en alles staat er netjes bij en is goed aangeslagen, ik krijg er met de dag weer meer zin in!😆 6 Quote
Patrijs Geplaatst: 26 mei 2023 Auteur Geplaatst: 26 mei 2023 Raapstelen, bosuien en knoflook geoogst, Weer een stukje in de plattebak gespit en er tomaten en pepers geplant. Verder gegaan met de aardappels schoffelen en gieten. 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 26 mei 2023 Geplaatst: 26 mei 2023 Knofloken geoogst. 22 stuks jalapeno op hun eindplek gezet, 4soorten. 7potten 3 pepers per pot, 1 los in een pot. Morgen de paprika's oppotten. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.