Adrielle Geplaatst: 15 januari 2023 Geplaatst: 15 januari 2023 Zaaien Zaaien Zaaien! Lekker binnen, veel te koud buiten Quote
Goldfish Geplaatst: 15 januari 2023 Geplaatst: 15 januari 2023 Op 8-1-2023 om 14:57, MSDG zei: Honingbessen verplant, nu staan ze op circa 50-60cm van elkaar, ze groeien toch niet hard. Meteen een laag karton erom tegen onkruid en verse laag houtsnippers erop. Nog wat mizuna, palmkool, boerenkool en aardpeer geoogst en toen begon voetbal dus snel naar huis. 😬 Weet je het zeker van de honingbessen? Ik heb ze een jaar of 5 staan op 1,20meter in rij, maar heb in de herfst er twee tussen uitgehaald. Zijn 1.40 tot 1.70 hoog en een goede meter breed. Dit bij groeiomstandigheden met veel licht maar ook heel veel concurrentie. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 15 januari 2023 Geplaatst: 15 januari 2023 @Goldfishwe gaan het meemaken, ze gaan hun derde seizoen in nu en geen van de struikjes komt boven m’n knie uit. Laat dat luxe probleem maar gebeuren dat het forse struiken worden. 😄 Zit wel op klei, misschien is dat niet ideaal voor ze? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Goldfish Geplaatst: 15 januari 2023 Geplaatst: 15 januari 2023 Ik zit op laagveen met hoog grondwater, waar een 25cm deklaag op ligt van afgewerkte grond van Boskoopse kwekerijen, houtsnippers en Joost mag weten watnog meer.. Wel geef ik sinds 2 jaar een kalkgift. Maar op zich zit je nu ook goed, je kan altijd kiezen voor een wijkersysteem dat je wel ziet bij de teelt van blauwe bessen. Quote
acpronk Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 @MSDG Ik zit ook op klei met hoge grondwaterstand, maar hier gaan ze ook als een speer, althans sommige rassen. Meter hoog na 2 jaar voor de moderne Canadese rassen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 17 januari 2023 Auteur Geplaatst: 17 januari 2023 Hier helder maar fris. Eerst nog twee potten gevuld met bieslookpollen en die in de lage kas gezet. De ramen weer op die lage kas gelegd, er is genoeg regen gevallen en nu mogen de tuinboontjes en koolplantjes daar wat warmer staan. De look verplant zodat ik straks weer door kan met spitten. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 18 januari 2023 Geplaatst: 18 januari 2023 Hier ook fris en wel een heerlijk zonnetje. Een beetje lopen knippen/ afknippen/ uittrekken aan de verdroogde stengels van o.a. Munt, pioenroos, kattekruid, scharlei, zonnebloemen etc. Eens goed gekeken wat zich daar allemaal heeft uitgezaaid op bedden en paden. Veel paardenbloemen, gek gras, viooltjes, postelein, veldkers, veldsla enz. In de kas ook wat emmers gevuld met verdord en ongewenst spul. De pot van de citroengras omgekeerd en er wat verse aarde bij gedaan..ook het citroengras ontdaan van droog blad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 18 januari 2023 Auteur Geplaatst: 18 januari 2023 Pastinaak, uitjes en winterpostelein geoogst. Bij de jonge asperges een laag mest ondergespit. wat gesnoeid en in de kas geschuild voor de regen/sneeuw/hagel die horizontaal voorbij vloog. Daar met de laatste kerstboomtakken bezig geweest totdat die helemaal verknipt waren. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 19 januari 2023 Auteur Geplaatst: 19 januari 2023 Weer wat verplant en daardoor ruimte om weer verder te spitten. Ook begonnen met het volgende vak te mesten en te spitten, daar moeten aardappels komen maar voorlopig is het nog een soort moeras. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 januari 2023 Auteur Geplaatst: 20 januari 2023 Vandaag werden er twee dozen van Garantzaden bezorgd. Alles uitgepakt en deels de korting voor iedere bestelling uitgerekend. Toen het droog werd de eerste doosjes naar de tuinders gebracht en aansluitend een stukje gemest en gespit op de tuin. Erg fris, na een uurtje was ik het zat. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Gekeken hoe meneer met sneeuwschuiver in de weer was. Quote
Lia56 Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Met lieslaarzen aan zooi die van de buren ( waren op t dak bezig) in onze tuin was gewaaid weggehaald 1 Quote
woldistel Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 👍 knap,hoor! (je kunt ook wachten tot de buren dat zelf doen, boeh, dat duurt een maand). Quote
Lia56 Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 @woldistel nou nee...niks knap, meer eigenbelang. 't lag er al even en de buren zeiden dat t niet van hun was... singels en soort van plastic wat over asfalt oid zat, kleefde als een malle en gaf zwart af. Zonde van de nieuwe tegels dus maar zelf weggehaald 🙄 Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 14 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 21 januari 2023 Auteur Geplaatst: 21 januari 2023 Hij is leuk, mis alleen het stokbrood onder zijn arm..... Hier is het ook koud, heel de dag mistig, de zon kwam er soms bijna doorheen. Een stukje gespit en een paar kruiwagens mest gereden. Wat zadenpakketjes rondgebracht en getracht de kettingzaag op te starten. Die had sinds de pandemie vies in de schuur gelegen.....😳 De ketting was wat roestig, aangekoekt vuil etc. Begonnen met schoonmaken, misschien een nieuwe ketting halen. Ik gebruik dat apparaat nu eigenlijk te weinig voor het goede, maar het wordt weer snoeitijd. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 21 januari 2023 Geplaatst: 21 januari 2023 Thuis, zeker niet in de tuin.Enkele vijgen die ik al een beetje had voorgetrokken en waarvan bij de meeste de knoppen beginnen te zwellen (en enkele breba aanwezig zijn), een paar enten op gezet.Heel anders dan steenfruit of pitfruit, het hout is zacht en hol van binnen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 21 januari 2023 Geplaatst: 21 januari 2023 1 uur terug, Patrijs zei: mis alleen het stokbrood En een alpinopet ook. Maar we waren even niet in onze eigen tuin Patrijs. Deze foto, ook niet in onze eigen tuin gemaakt maar wel die van de buren die hier een huis bouwen. En het gaat even om de ruimte binnen de groene lijn. Met Joep en Jorieke hebben we daar vorig jaar gewerkt aan de takkenwal die daar lastig te maken is want daar loopt de beek. Vanaf onze kant ziet het er wel aardig uit, maar we waren wel geschokt dat de nieuwe buren die ook enkele meter hoger hun terrein hebben zo mijn tuin in kijken! Je ziet de kas, het hout hok, de walnoot. Je kijkt eigenlijk zo op ons bord als we buiten eten..en stiekem piesen in de tuin zit er ook niet meer in, in ieder geval niet in dat deel. Gelukkig groeit er straks weer blad aan de bramen en nader gestruik wat zich daar bevind. Maar toch😒 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 23 januari 2023 Auteur Geplaatst: 23 januari 2023 Vandaag lekker fris en overtrokken winterweer. Veel zitten kletsen en bellen maar daar was het eigenlijk net te koud voor. Om weer warm te worden wat mest gereden en gespit, het hielp niet veel. Gisteren op pad geweest om te helpen snoeien, maar de ladder bleek te kort. Dat wordt dus ook een echte ladder en klimspullen meenemen voor een herkansing. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 24 januari 2023 Auteur Geplaatst: 24 januari 2023 Weer hetzelfde koude winterweer, maar wel droog. De laatste doosjes zaden rondgebracht en op de tuin een hoekje gemest en gespit. Het gaat daar maar langzaam vanwege alle heermoeswortels die ik gelijk verwijder. De eerste wilgentakken geschild tijdens de rustmomenten. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 25 januari 2023 Auteur Geplaatst: 25 januari 2023 Gespit en heel veel heermoes verwijderd. Ook weer wat wilgenstammetje deels geschild. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 25 januari 2023 Geplaatst: 25 januari 2023 Afgelopen seizoen zoveel mogelijk groenafval klein gemaakt en in "compost emmers" gedaan als test. Vandaag voor de tweede keer, de twee volle emmers gekeerd. De onderste laag zag er goed als compost uit, nog wel wat takjes zichtbaar. Verwacht dat ik dit wel goed als top dressing kan gebruiken komend seizoen. De twee emmers voor terras groenafval was wel te weinig, aankomend seizoen het uitbreiden naar 4emmers. Zo kan ik alle potten op terras weer aanvullen zonder potgrond/compost te kopen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Marinke Geplaatst: 26 januari 2023 Geplaatst: 26 januari 2023 Ietwat te laat de aardperen gepoot (of is poten voorbehouden aan aardappels?). Beetje jammer want er waren er al een paar beschimmeld en zacht geworden 😑 Quote
Patrijs Geplaatst: 26 januari 2023 Auteur Geplaatst: 26 januari 2023 Dat is erg sterk spul, die aardperen. Als er maar ergens een goed oog zit loopt die zo weer uit. Een hoekje gespit en gemest, maar eerst de bloembollen en dahliaknollen verwijderd net als een berg onkruidwortels. Dat krijg je als je er een tijdje niet naar omkijkt. 😳 Wel weer wat bloemenspul kunnen uitdelen en wat klaargezet voor naar de siertuin om straks wat bakken te vullen. Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 26 januari 2023 Geplaatst: 26 januari 2023 Enthout geknipt van appel, peer, pluot en pruimikoos. Geen idee wat de laatste twee zijn, gaan we zien. Komend weekeinde krijg ik m'n onderstammen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.