Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pasta met geroosterde bloemkool en tomatensaus van tomaten van Jorieke. Bestrooid met gehakte bieslook, dragon en peterselie uit eigen tuin. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Heb je ook een ras? Tomaatjes ben ik altijd voor in!

Eh, ik??
Zoja; deze soort wordt ‘köy domatesi’ genoemd. Dorpstomaat. Is dus eerder een verzamelnaam dan wat het daadwerkelijk is.
Ik heb bv uit deze reeks dorpstomaat Sirnik gekocht. Kennelijk uit het dorpje Sirnik. Je hebt er nog tig anderen onder deze noemer, elk met die net een beetje anders zijn.
  • Like 2
Geplaatst:

Wij ook sperziebonen (eigenlijk haricot verts), we hebben maar een paar struikjes staan maar de opbrengst is bizar. Heb al heel wat ingevroren.  Zo lekker, uit eigen tuin!

En o ja, vanmiddag heb ik soep gegeten, groentensoep ook voornamelijk uit eigen tuin maar al eerder gemaakt. Ik had van de moestuin 2 grote gele tomaten meegenomen, gekregen op de MTFD, maar helaas beide aangevreten. Omdat ze zo groot zijn, kon ik toch een deel redden. Opgebakken en door de soep gepureerd. Goddelijk! 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Morgen eten we snijbonen, ook uit eigen tuin. Een deel is eigenlijk al iets te ver heen, dus we maken ook maar meteen weer soep. Als die te ‘bonig’ wordt, vries ik hem in porties in om steeds een beetje bij groentesoep te doen. Werkt prima. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ook hier blijven we bonen en salade eten. Straks ( later!!) heerlijk genieten van een stamppotje maar voor nu nog lekker verse salades

Geplaatst:

Ik heb gisteren mijn tweede (en derde en vierde en vijfde en….!) vijg uet op! Ooow wat een genot en ow wat een gruwels als de tuinoppas er meer dan dertig (mijn arme hart!) meer dan dertig!!! gewoon heeft laten bederven aan de boom.

92b49df6d17ebcbb4a46c1e3588fbd67.jpg

Ze waren gigantisch. Ik heb zelfs gedeeld met de rest van het gezin. Kun je nagaan.

• Like 1
Geplaatst:

Pastinaken, zo uit de grond, hup in de pan! Paar aardappels erbij. Lekker romige purée van gemaakt. Boontjes erbij en een gekochte, maar wel handgemaakte turkse worstjes. Dit zijn de beste die je kunt krijgen. En dat proef je. Heerlijk.

Ik noem deze foto
Met brute kracht onthoofd

05d485c4501c0198b294b38337eb3adc.jpg

Geplaatst:

De overheerlijke Portugese bietjes als salade bij de soep en pizza’s met wat tomaat en rucola uet. Was veel te veel biet, maar kennelijk tijdens het napraten met de man toch alles opgeprikt

• Like 1
Geplaatst:

5d7cf967e933d11a0780507668f980ef.jpg

Aubergine uet! Pepers, tomaat siberski skorospely en tomatenpuree uit de tuin van mijn ouders. Vanavond eten we gövec met een gekochte pide en ik denk cacik erbij met eigen komkommer

• Like 2
Geplaatst:

Ziet er alvast heerlijk uit!

Mijn aubergine uet is dit jaar weer zeer teleurstellend, dus ik doe volgend jaar nog 1 poging en anders zijn aubergine uet en ik geen vrienden meer 😑

Gelukkig heb ik de Aldi vlakbij.

• Like 1
Geplaatst:

Je mag pas roeren als het gerecht klaar is. Blijft toch altijd lastig!
Het werd overigens een salade met de laatste tomaten. Morgen hopelijk weer wat rijpe tomaten.

Geplaatst: (aangepast)

*Hier wordt niks weg gegooid #2

Een heel gedoe vanwege een bak in water geweekte havermout die niet opgegeten werd een paar dagen geleden. Bak in de koelkast. Gisteren moest er echt iets mee gebeuren. Pannekoeken met geweekte havermout leek me een goed idee. Spinazie is in aanbieding dus dat ging erdoor. Twee zakken gekocht.  Recept gezocht. Spinazie wokken en dan samen met de havermout en eieren in de staafmixer. Beetje zout erbij. Nou er viel dus niet mee te bakken, het bleef als een dikke soep in de koekenpan liggen. Meel erbij. Bleehh. Ok ook nóg twee eieren dan. Eindelijk werden het een soort  pannekoeken. Lie at er twee ik had er te lang boven gehangen, ken je dat🤢

Maar vandaag de rest van de spinazie kort gewokt en daar de pannenkoeken dik mee belegd . Geraspte kaas erop en oprollen. In een ovenschaal met nog meer kaas erbovenop. Opwarmen en nog even de gril erop. Smullen! 
Zo aten we vanavond het ontbijt van Lie van dinsdagmorgen😋

aangepast door appelvrouw
  • Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Couscous-tomatensalade. Ik vind couscous (instant denk ik) toch wel een van de meest gemakkelijke basis voor een salade. 

Ik heb een enorme tomaat, wat sintjansui, beetje verse kruiden diversen, olijfolie, balsemazijn en peper uit de molen. Wordt vast lekker 😀

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...