Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Carolina Reaper 2023 & 2024 Kweek Challenge (HOT HOT HOT)


Mai Pensato

CR 2024  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie gaat er in 2024 Carolina Reaper kweken ?

    • Nee
    • Ja, de rode
    • Ja, andere kleur
      0


Aanbevolen berichten

Op 27-3-2023 om 19:33, Mai Pensato zei:

 

Hoezo herzaaid ? Was het de eerste keer niet goed gegaan dan ?

En ga jij ook de rode Carolina Reaper kweken ?

Ja eentje opgekomen, maar of dat echt wat wordt, ik ben er niet gerust op. Ja ik heb een paar vruchten ontvangen van Ruderalis. Dus niet de Italiaanse zaden, maar zaad van de planten die Ruderalis vorig jaar had staan. Dus het is een uitdaging, maar doe niet mee met de echte challenge.

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik zelf ook maar weer even, ben momenteel al twee weken zwaar ziek van een (buik) virus dus vandaar erg stil voor mijn doen!

 

Ik zie inmiddels wel leuke resultaten bij Lia, Henkg en uiteraard Mai, nogmaals de reaper is traag dus geen zorgen gewoon doorgaan want het gaat goed.

 

Mijn reaper staat inmiddels achter het raam dus die is inmiddels wat gestrekt verder staat ie er goed bij, in de kas zal ie voller worden en richting een vol struikje gaan.

 

Even voor de duidelijkheid er wordt in dit topic gekweekt met mijn reaper zaden van vorig jaar en met de nieuwe zaden uit Italië van dit jaar, beide zijn reapers maar wel totaal verschillende phenotype’s dus niet onderling vergelijkbaar!!

 

Onze tunnelkas staat inmiddels weer en het is nu hopen op wat beter weer.

 

Mijn Italiaanse challenge reaper vandaag,

BBA714AD-FF77-47B0-B61D-5833F9E8EA7D.jpeg

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten deze challenge ook niet te serieus nemen, het is geen wedstrijd hoor. Ik vind het erg interessant om ook de ervaringen van anderen met de CR hier te zien en lezen ook al is het een andere kleur of niet van dezelfde zaadpartij.

Ruderalis en ik kweken de CR ieder op een heel andere manier en hebben wel hetzelfde zaad gebruikt, dus dat is wel leuk om te vergelijken.

 

Hier een update van mijn CR. Deze staat nog steeds onder de lampen. Temperatuur is zo'n beetje 19-20 graden overdag en 17-18 graden 's nachts.

De groei is ook anders: meer gedrongen en wat voller blad in vergelijking met die van Ruderalis. Dat is toch met name het effect van de verhouding licht/temp.  Die van mij is nu 20-21 cm hoog.

 

De Habanero Orange die op zelfde dag gezaaid is en zelfde kweekomstandigheden ziet er totaal anders uit. Deze is nog meer gedrongen (15-16 cm) en de hoofdstengel is al gesplitst en 2 2 nieuwe stengels splitsen ook alweer. En er zijn al heel veel bloemknopjes zichtbaar.

 

Foto's:

 

De Carolina Reaper:

 

Superhots2023-03-31CR.thumb.JPG.8121abc5ca77590141400836632eaebe.JPG

 

De Habanerio Orange:

 

Superhots2023-03-31Habanero.thumb.JPG.cfeae60b7b30bfe9d9c798ae29ed3fc0.JPG

 

 

@Ruderalis wat is jouw ervaring met CR vorig jaar: ik neem aan dat deze toch ook een keer de hoofdstengel gaat splitsen ? Dat is volgens mij bij alle paprika's en pepers zo.  En ik zie bij die van jou geen okselscheutjes, bij die van mij zijn die er wel.

 

 

 

  • Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mai Pensato,

 

eerste vraag, naar mijn idee splitst de reaper niet maar groeit uit tot een struik middels de lagere zij scheuten, ik had vorig jaar ongeveer 6 zij takken per plant, dit jaar ben ik van plan dit terug te snoeien tot 3 takken per plant.

 

Tweede vraag, onder in mijn reaper plant zitten de zij groei scheutjes, doordat we dit jaar de reaper vrij snel achter het raam hebben gezet is de plant zo erg gestrekt dat het op de foto niet zichtbaar is, ben er niet blij mee maar ik heb er vertrouwen in dat het in de tent wel bij trekt!

 

Ik zit momenteel voor de zoveelste keer met zware gezondheid problemen en mijn energie gaat daar naartoe dus ik heb me zelf alweer een tijdje niet met de planten bemoeid, helaas is het niet anders, gezondheid gaat voor, het is dus niet mijn/ons beste werk tot nu toe.😖

 

reaper van vorig jaar toen die van binnen de tent inging,

0CF32FE9-3137-4790-9065-4F339EC34F67.jpeg

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb hem ooit wel gemailt, maar of die oude email adressen nog werken, want hij is uit Amsterdam verhuist een aantal jaar geleden. Nou heeft hij een van die adressen nog opgegeven bij registratie voor mijn Chillipepers forum. En zag hem ook nog op plaatjes van Chillifest 2022. Dus zijn gezondheidsproblemen hebben hem er nog niet geheel onder gekregen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit topic nou juist bedoeld dat we dit seizoen alles melden omtrent het kweken van de reaper, dus wat 1 iemand ervan zou zeggen die hier niet meer actief is boeit mij niet heel erg!

 

Het zal hier in dit topic allemaal gemeld worden door, henkg, Mai, lia en door mij!

 

Ik heb vorig jaar geen splitsing gesignaleerd bij mijn reapers, anderen wel, ik was er verder ook niet echt mee bezig want ik kweek gewoon met wat er te voorschijn komt, dit jaar zal ik er goed op letten en het hier melden!

 

Graag on topic weer.😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn CR is nu gesplitst na 15 bladeren en.... de eerste bloemknopjes zijn zichtbaar.

Tot nu toe helemaal happy hoe het gaat. Ondanks de wat lage temperaturen voor een hete peper (overdag 19-20 graden en 's nachts 17-18). Staat wel nog onder de lampen.

 

 

Superhots2023-04-07CRsplitsing.thumb.JPG.c6f7e3a47ed2e3dfb46502555d7a150b.JPG

aangepast door Mai Pensato
  • Like 3

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

 

Zaterdag 22 april:

20230422_Reaper_Jeanette.jpg

Links: mijn Reaper chocolate, 21-01 gezaaid. Rechts: Mdme Jeanette, ook 21-01 gezaaid (bloemen en knoppen heb ik direct na de foto weggeknepen).

 

Ze staan al een weekje op een wat koelere en iets minder lichte plek. Niet om af te harden, maar omdat ik andere zaailingen voorrang heb gegeven op de LED-verlichting.

Verder begint het tijd te worden om ietsje bij te mesten. Voor de eerste keer.

  • Like 3

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Hier nog eens een update van mijn Carolina Reaper....

Op 21 april heb ik de meeste peper en paprika planten in de kas gezet. Tijdens een paar hele koude nachten heb ik ze binnen gezet 's nachts. De overige nachten heb ik de temperatuur in de kas boven de 10 graden gehouden met een elektrische kachel. Die heeft niet veel uren aan hoeven te staan gelukkig.

 

Foto van de CR op 21 april:

 

Superhots2023-04-21naarkasCR.thumb.JPG.bc4cd32d10d406256d2186bdd121ee80.JPG

 

 

Op 1 mei was het eerste bloemetje open:

 

Superhots2023-05-01eerstebloemopen.thumb.JPG.da752245fbfa35ea775fd2ba45afbb67.JPG

 

 

De plant zag er toen (een week geleden dus) zo uit:

 

Superhots2023-05-01.thumb.JPG.68a65eb873f8dfdf684eb59454d04bf7.JPG

 

 

Op 3 mei heb ik dan mijn peperplanten (8 verschillende soorten dit jaar) op de steenwolmatten geplant. De 2 meest rechtse zijn de Habanero Orange waar al veel gezette vruchtjes aan hangen en helemaal rechts de Carolina Reaper.

 

Superhots 2023-05-03 geplant.JPG

 

 

 

Vandaag: het lijkt er op dat het eerste bloemetje al meteen goed gezet is (niet te vroeg juichen maar het ziet er goed uit). En er bloeien nu meer bloemen:

 

Superhots2023-05-07eerstvruchtje.thumb.JPG.3d94baaae5343dcfd40910602ceb4f7a.JPG

 

De plant ziet er nu zo uit:

 

Superhots2023-05-07plant.thumb.JPG.4b177ccbe41b54f9e63943e95050cd54.JPG

 

 

Ik laat 2 hoofdstengels doorgroeien, de overige top ik maar laat wel minimaal een blad en wat bloemknopjes zitten. Dit is vanwege ruimtegebrek maar ook probeer ik de plant zo lekker generatief te houden.

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Mai Pensato
  • Like 5

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier loopt het allemaal een stuk minder door de 7 weken dat ik in de lappenmand heb gezeten en ook omdat ik de planten te vroeg naar de tunnelkas heb verplaatst, niet onverwacht natuurlijk!😖

 

Inmiddels ben ik voor zo’n 80% opgeknapt en het laatste stukje heeft gewoon wat tijd nodig en voor mij is dat natuurlijk het belangrijkste.😉

 

Uiteraard baal ik ervan dat het geen seizoen gaat worden als vorig seizoen, het wordt meer redden wat er nog te redden valt, in principe zie ik de challenge al als een verloren zaak!😔

 

Wel heb ik nog steeds mn 2 reapers in leven gehouden, 1 staat in de tent (de kleinste) de 2de staat in de openlucht samen met de pink tiger.

 

Ik ga zien wat ik er nog van weet te maken en wanneer ik ze weer toonbaar vind plaats ik weer foto’s!

 

Uiteraard blijf ik actief in dit topic om iedereen te volgen en misschien weer zelf actief mee te doen, alle reaper kwekers en Mai in het bijzonder hou vol en succes 🤞 nog!🤙

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De micro reaper trekt inmiddels aardig bij, nog wel steeds micro maar dat is alles wat er momenteel in de tunnelkas staat!

 

Het staat er inmiddels wel weer gezond bij allemaal dus laat het echte warme weer maar komen want het lijkt nog lang niet op vorig seizoen qua weer en dus groei.🤞☀️

 

Overzicht filmpje tunnelkas,


foto micro reaper,

IMG_0447.jpeg

 

aangepast door Ruderalis
Foto toegevoegd
  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een update van mijn Carolina Reaper. De plant is inmiddels ruim 70 cm hoog. Ik heb besloten om vier stengels door te laten groeien. De overige scheuten top  ik zodra er enkele bloemen zitten.

Er zijn 2 vruchten gezet. Ik vind die wel nogal van elkaar verschillen. En echt heel veel bloemknopjes.

 

Foto 1: rechts de Carolina reaper "challenge plant", ernaast staat een Habanero orange daaraan hangen al meer dan 25 gezette vruchtjes !

 

Superhots2023-05-21CRenHabanero.thumb.JPG.f082d6be18290d5eaaa11619c0f02558.JPG

 

 

De 2 vruchten aan de CR die duidelijk verschillen van kleur en vorm:

@Ruderalis  heb je dat vorig jaar ook gezien ?

 

Superhots2023-05-21CR2vruchtjes.thumb.JPG.26149d14feeaf790064602f60d197afd.JPG 

 

  • Like 3

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Mai Pensato changed the title to De Carolina Reaper 2023 & 2024 Kweek Challenge (HOT HOT HOT)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...