Dutchess Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Hai allemaal, Ter voorbereiding op het indelen van mijn tuin, wil ik graag eerst de grond verbeteren door het zaaien van phacelia. Ik heb begrepen dat je per m2 niet veel nodig hebt maar vraag me af hoeveel ik hiermee (zie foto) kan zaaien. Ik kan het gewicht niet meten helaas, ik heb alleen een keukenweegschaal. En hoe zaai ik het het beste in, zonder dat het te dicht op elkaar komt? (foto is niet heel scherp maar geeft als het goed is genoeg een indruk) Quote
Jorg Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Je zou gewoon breedwerpig kunnen zaaien maar dat is zonde van het zaad. Dus ik zou gewoon een zaaiafstand van 15-25 cm hanteren. Quote
Eva Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 ik schat zo'n 4/5 vierkante meter...maar neem me niet serieus! Quote
RvO Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Volgens het "Handboek Biologisch Tuinieren" 1g/m2. Ik durf niet te zeggen hoeveel gram er op de foto staat. Quote
Dutchess Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Dank allen! Het blijft lastig inderdaad maar ik ben maar gewoon gaan zaaien en heb het zo goed mogelijk verdeeld over de grond. De rest zien we wel Soms is uitproberen het allerbeste Quote
Bit Posted June 19, 2012 Posted June 19, 2012 ergens eind april gezaaid. wat vierkante meters. ong. 3 x 4. Had een zak gekocht voor 20m2 en alles er op uitgestrooid. Wetende dat dat dik te veel zou zijn ( ik wilde het ook als onkruid-onderdrukker gebruiken ). Doet het goed. Helemaal gesloten. Geen onkruid komt mee. 1e 2 weken iets zitten plukken aan onkruid. Niet veel. En nu komt niets meer. Kan ook niet; zo dicht is dit stuk. Zal nog eens een foto zetten als het bloeit. Quote
Dutchess Posted June 19, 2012 Author Posted June 19, 2012 Geweldig bit!! Ik weet wat ik volgend jaar ga doen Mijn eerste lichting is niet op gekomen maar de tweede heb ik in een grote pot gezet waar ook een kleine pampas in staat. Die is nog zo klein en had nog wel wat ruimte over. Inmiddels staan de bloemen er volop in! Post later nog wel even een fotootje Quote
Recommended Posts