Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe en hoeveel m2 Phacelia?


Dutchess

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

 

Ter voorbereiding op het indelen van mijn tuin, wil ik graag eerst de grond verbeteren door het zaaien van phacelia.

Ik heb begrepen dat je per m2 niet veel nodig hebt maar vraag me af hoeveel ik hiermee (zie foto) kan zaaien. Ik kan het gewicht niet meten helaas, ik heb alleen een keukenweegschaal.

 

En hoe zaai ik het het beste in, zonder dat het te dicht op elkaar komt?

 

img00142-20120303-122721261330774525.jpg

(foto is niet heel scherp maar geeft als het goed is genoeg een indruk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

ergens eind april gezaaid. wat vierkante meters. ong. 3 x 4. Had een zak gekocht voor 20m2 en alles er op uitgestrooid. Wetende dat dat dik te veel zou zijn ( ik wilde het ook als onkruid-onderdrukker gebruiken ). Doet het goed. Helemaal gesloten. Geen onkruid komt mee. 1e 2 weken iets zitten plukken aan onkruid. Niet veel. En nu komt niets meer. Kan ook niet; zo dicht is dit stuk. Zal nog eens een foto zetten als het bloeit.

 

20120619tuinpaul-01481371340123777.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig bit!! Ik weet wat ik volgend jaar ga doen

 

Mijn eerste lichting is niet op gekomen maar de tweede heb ik in een grote pot gezet waar ook een kleine pampas in staat. Die is nog zo klein en had nog wel wat ruimte over. Inmiddels staan de bloemen er volop in! Post later nog wel even een fotootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...