Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hai allemaal,

Ter voorbereiding op het indelen van mijn tuin, wil ik graag eerst de grond verbeteren door het zaaien van phacelia.

Ik heb begrepen dat je per m2 niet veel nodig hebt maar vraag me af hoeveel ik hiermee (zie foto) kan zaaien. Ik kan het gewicht niet meten helaas, ik heb alleen een keukenweegschaal.

En hoe zaai ik het het beste in, zonder dat het te dicht op elkaar komt?

img00142-20120303-122721261330774525.jpg

(foto is niet heel scherp maar geeft als het goed is genoeg een indruk)

Posted

Je zou gewoon breedwerpig kunnen zaaien maar dat is zonde van het zaad. Dus ik zou gewoon een zaaiafstand van 15-25 cm hanteren.

Posted

Dank allen! Het blijft lastig inderdaad maar ik ben maar gewoon gaan zaaien en heb het zo goed mogelijk verdeeld over de grond. De rest zien we wel Soms is uitproberen het allerbeste

• 3 months later...
Posted

ergens eind april gezaaid. wat vierkante meters. ong. 3 x 4. Had een zak gekocht voor 20m2 en alles er op uitgestrooid. Wetende dat dat dik te veel zou zijn ( ik wilde het ook als onkruid-onderdrukker gebruiken ). Doet het goed. Helemaal gesloten. Geen onkruid komt mee. 1e 2 weken iets zitten plukken aan onkruid. Niet veel. En nu komt niets meer. Kan ook niet; zo dicht is dit stuk. Zal nog eens een foto zetten als het bloeit.

20120619tuinpaul-01481371340123777.JPG

Posted

Geweldig bit!! Ik weet wat ik volgend jaar ga doen

Mijn eerste lichting is niet op gekomen maar de tweede heb ik in een grote pot gezet waar ook een kleine pampas in staat. Die is nog zo klein en had nog wel wat ruimte over. Inmiddels staan de bloemen er volop in! Post later nog wel even een fotootje