Geplaatst: 4 maart 201214 j Laatste dagen zijn ze me toch traag! Of ligt dat aan mij? Sommige mensen hebben me zaden gestuurd.. Zie na 4 dagen nog niks in de brievenbus, net zoals hun mijn zaden nog steeds niet hebben. Zag laatst ook dat de zadenenveloppe|| flinke vertraging had? Met m'n andere post heb ik nog steeds geen last van tragere verzending... alleen maar met die zaden... Erg vreemd > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 4 maart 201214 j Ja vindt het ook raar, heb naar Miranda en 2 anderen aardappels gestuurd, allemaal goed gegaan behalve Belgie dat weet ik nog niet,een dag eerder heb ik zaadjes naar Miranda gestuurd en ze heeft ze nog niet ontvangen. Nu heb ik weer een envelop met zaadjes voor me liggen ook weer voor Belgie, gaan morgen de post op,ben benieuwd???
Geplaatst: 4 maart 201214 j is misschien ver gezocht, maar door wat de laatste 10 jaar gebeurt dat ze misschien wat voorzichtiger zijn en controleren wat erin zit?
Geplaatst: 4 maart 201214 j Houd m'n hart vast iedere keer als ik wat verstuur met PostNL. Schadeclaim werd in behandeling genomen waarop 12 maanden later een brief op m'n mat viel met de mededeling 'het lag niet aan ons'Wat? Haha! Jullie zijn toch verantwoordelijk voor mijn post? Veel tramelant met dat PostNL. Ook wat betreft bezorgers. M'n vrouw is eens verrot gescholden door een bezorger welke het niet nodig vond 3 trappen te moeten lopen naar onze deur. Nee, m'n vrouw in d'r kamerjas de portiek in, idioot! En dat rijd dan rondjes door de buurt en vraagt: weet u waar deze meneer woont? Sorry? Bent u deze persoon? Wat!? Doe waarvoor je betaald wordt man! Kijken met oogjes naar dat huisnummmer en bezorgen.
Geplaatst: 4 maart 201214 j Je hebt helemaal gelijk, het is niet meer zoals vroeger, nu vrouwen die kinderen op school hebben, kleine kinderen hoor, en in de vakantie lopen ze mee, soms zo zielig zeker als het koud is, maar ja. het moet allemaal maar goedkoop. en nee niet ongeduldig omdat ik wil zaaien ik verstuur ze juist.
Geplaatst: 4 maart 201214 j Auteur Ik heb geen eens meer moeite gedaan voor schade claims. Wel zuur, laatste jaar zeker 30 euro daardoor verloren (markktplaats handeltje) Maar die zaden... dat ze meer controleren zou me niks verbazen, maar dat ze dat dan nooit eerder deden?? En binnenlandse post controleren.. gebeurd sowieso al vrij weinig dacht ik? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 maart 201214 j Sinds 3 weken een extra briefje ónder mijn brievenbus geplakt met de mededeling dat dit toch écht nr. 94 is... en nu krijg ik opeens toevallig geen post meer voor de buren die dus op 94A wonen. Er hangen ook gewoon huisnummerbordjes op de muren hoor... was blijkbaar niet duidelijk genoeg?
Geplaatst: 5 maart 201214 j Ze hebben vast geen tijd meer om te lezen Good things come in small packages
Geplaatst: 15 maart 201213 j Ik wordt hier in Duitsland ook moe van TNT.Ja hier heet het nog TNT, hoewel de briefstempels sinds kort ook "NLpost " zijn.We krijgen hier twee keer per dag post, eenmaal van de DeutschePost en een maal van TNT.Dat wil zeggen, TNT heeft hier helemaal geen post infrastructuur.Ze maken gebruik van lokale post bedrijven , hier in midden Hessen is dat Mittelhessen Mail.http://www.mittelhessen-mail.de/wp-content/uploads/2012/02/Stempel_Hessentag_01.jpg Soms komt de post via TNT/Mittelhessen mail een volle week later dan de twee a drie dagen die er voor staan.Soms versturen ze de post na een week , dan gewoon maar weer via Deutsche post.Hoe werkt dat?Wel de "postbodes" van TNT/Mittelhessen mail hebben een 400 euro baan.Ze verdienen niet meer dan die 400 per maand, de werkgever hoeft daarom dan ook geen sociale premies af te dragen, de werknemer ook niet als bij één 400 euro job blijft.De postbodes moeten daar alles ook van betalen, afschrijving auto, benzine et cetera.Als ze nu voor één poststuk naar een dorp moeten rijden, dan wachten ze liever één dag.Of twee dagen, of drie, vier .............Net zo lang ze voldoende post voor dat dorp hebben, om de kosten er uit te krijgen.Soms is een postzegel van de konkurent goedkoper dan de benzine en "aufwand" om helemaal er heen te rijden.Ik ken zelfs het verhaal, dat iemand werdt opgebeld door het postbedrijf of ze een bepaald poststuk eigenlijk wel wilde hebben.Toen dat werdt bevestigd is het maar met de DPost verstuurd. Maar het kan ook anders!Een poststuk welke op zaterdag in Nederland werdt verstuurd, vond ik de volgende (zon)dag al in mijn brievenbus. Een dag eerder dan eenzelfde brief die mijn in Nederland wonende ouders pas de maandag erop kregen. Ook wel twee brieven van de belastingdienst gekregen, beide op dezelfde dag verzonden.De één via TNT de ander via de Deutsche post.Die met TNT verstuurd had ik al om 05:45 in de brievenbus, die met Deutsche post verstuurd vijf uur later. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 18 maart 201213 j Ow, werkt dat zo in Duitsland!? Weer een ergernis verklaard. Dankje Kustlijn!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.