Guus D Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 (edited) Zoals velen al weten ga ik volgend jaar kerstbomen telen. Ik heb bijzonder veel zaden kunnen oogsten, maar op het internet kan ik niets vinden over zaaitijden, hoe zaaien. enz. Ik hoop dat jullie iets meer weten Edited April 12, 2012 by Guest Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 4 antwoorden zie http://www.goeievraag.nl/vraag/kerstboom-kweken-hoelang-duurt.100481 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Daar kan ik heel wat vinden, maar welke grond moet ik ze in zaaien;Scherp zandzaaigrondGewone grondPotgrond Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Nou vammiddag ga ik ze zaaien hoor, in de volle grond in mijn tunnel Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Hey Guus. Ze hoeven echt niet in de tunnel hoor. Vrij lange kiemtijd, zeg een week of 3-5, en gaat echt prima in de open volle grond. in geultjes, 1cm tuinaarde of potrond in het geultje erop, iets vochtig houden, niet helemaaal laten uitdrogen. Gaat echt vanzelf. Na opkomen niet op de kop watergeven in de volle zon, verder kunnen ze overal tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 In antwoord 3 van die link staat : ze groeien het best op arme, schrale, zure zandgrond.Ook zou het goed zijn ze tijdelijk af te dekken met wat bladeren. Deze 2 weken geleden opgeraapt in een bos....ga de zaadjes eens eruit peuteren en kijken of t wat wordt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 NOu, de zaden gezaaid. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Nou inmiddels komen er elke dag bij! Staan er nou een stuk of 40 boven. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Fototje gemaakt, Dit zijn er 3 vande 50 die ik er tot nu toe heb geteld Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Mooie zaailingen! Leuk om te volgen deze teelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Ziet er wel heel erg uit als 'mijn' onkruid, spurrie Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 11, 2012 Share Posted May 11, 2012 Leuk Guus ! en al 50 stuks ? Gaat ie lekker zo. Over een maand of 3 nog es zo'n foto. Ze groeien helaas niet echt snel hr ! In begin dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted May 21, 2012 Author Share Posted May 21, 2012 Ik schat dat er nou 1600 staan. Met dat warme weer zag je ze haast omhoog schieten. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Een gedeelte van de 2000 kerstbomen. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 vraagje......mijn kleinzoon heeft weken terug voor mijn zo'n sparrenappel opgeraapt in het natuurpark hier in lelystad.dit item lezend..keek ik even opzij en zag die sparreappel weer in een bakje liggen met een stel zaden..mijn kleinkinderen 3 en 4,5 vinden de natuur erg boeiend.nu wil ik wat van die zaden aan hun opsturen zodat ze die in een bloempotje buiten in hun erg kleine tuin kunnen opkweken.zou dat redelijke kans van slagen hebben als je potgrond mengt met wat zand?als het voor mezelf was ging ik het gewoon uitproberen, maar om de kinderen blij te maken met iets wat sowieso geen kans van slagen zou hebben vind ik erg sneu.wat voor advies hebben jullie? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted June 9, 2012 Author Share Posted June 9, 2012 Met de blauwsparren gaat het goed, je ziet ze niet groeien, maar elke dag komen er meer en meer bij.......... Nou zoiets van 2000 denik . Maar er staat heel veel onkruid, dat ik allemaal af moet knippen, anders trekt je de zaaisels eruit. Mijn plan is om de kerstbomen als ze groter zijn (5cm ofzo) op te potten in P9 en door te verkopen. @Jet hoe staan ze bij jouw? Een fotootje misschien? Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Ja foto zal ik morgen maken...op de een of andere manier heb ik heel dit topic van jou gemist. Dan had ik ook kunnen lezen dat ik ze geen water op hun kop moest geven.. in de zon. Ik had er twintig, en toen had ik er nog maar tien. ik heb ze een ruime week geleden in eigen potjes gestopt..minipotjes nog van die vierkante, ik weet niet hoe die heten. Met het verplanten sneuvelde er nog 1..toen had ik er nog 9..foto volgt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 Als ik dit zo lees denk ik dat ik de Kerstboom maar bij Guus bestel Kom je hem wel brengen Guus??? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Het zijn nog maar kleintjes maar ze groeien gestaag het zijn er 9. Duidelijk niet genoeg voor de verkoop, maar voor eigen kerstboomvoorziening vanaf over een jaar of...6? En oma neemt ieder jaar een grotere boom Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Ze groeien hard! Ze vertakken nu en je ziet al de blauwe naalden. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 mooi Guus !Wat bedoel je met " ze vertakken nu " ? maak es een foto van zo'n vertakking van dichtbij ? Meestal is het 1e jaar niet meer dan 1 takje recht omhoog ( 10 a 20 cm max ) Ben wel nieuwschierig hoor ! leuk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted July 9, 2012 Author Share Posted July 9, 2012 OH Beetje laat maar hier is een foto. Met vertakken bedoelde ik dat er al een takje bijkomt niet meer die 5 sprietjes omhoog. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Nou de kerstbomen groeien hard! De hoogste is nu al rond de 5 centimeter. Omdat de grond voorheen een waterplanten kwekrij was, staat nu nu vol met een hardnekkig soort gras, dus nu heb ik met een bezem met roundup de planten aangetikt zonder de boompjes te raken en nu is al het onkruid bruin dus het werkt goed, uittrekken gaat niet want dan gaan er boompjes mee.Het plan is om de bomen, volgend jaar op te potten in potjes en verkopen aan kwekers, dat, omdat het opkweken van grote bomen te lang duurt en veel ruimte in beslag neemt, ik denk dat we er wel rond de 10-20 helemaal op gaan kweken voor eigen gebruik, en evt verkoop. Hier een foto van de grootste: Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo B Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Hallo Guus,Woon in Hongarije en wil 60 hectare vol zetten met kerstbomen... ben dus op zoek naar een stekkenboer.. mocht je interesse hebben laat even wat van je horen.O ja geiten lusten heeel heel graag blad en tak van de acasiaboom die hier veelvuldig voorkomt en vooal gebruikt wordt voor de kachel.groetjes Bo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 nou Guus, maak je borst maar nat. als leverancier voor 60ha heb je een berg boompjes nodig, ik wens je daar veel succes mee hoor. erg leuk dat je die respons kreeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts