Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kerstbomen teelt


Guus D

Aanbevolen berichten

Haha ja, 60 ha is idd wel veel, maar je weet nooit

 

Maar de kerstboom voor dit jaar is ook weer binnen, en ja hoor, ook dit jaar speciaal een uitgekozen met veel krootjes.

 

Met de zaailingen gaat het ook goed, ze groeien nu weinig. Deze week ben ik bezig met al het onkruid te verwijderen en dan zijn ze klaar voor de winter.

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

De winter hebben ze overleeft, ze groeien goed, het beginnen voort hele boompjes te worden met meerde zij takken, maar een paar weken terug stond heel het stuk vol met springzaad, nou dat hebben we er grotendeels uitgeplukt voor ze sprongen, maar nu staat er veel straatjesgras in en als ik dat eruit haal gaan de boompjes mee, dus daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

 

Voor dit jaar ga ik er ook weer zaaien, en dan pak ik het slimmer aan, ik zaai ze op rijtjes zodat ik er makkelijker bij kan met plukken, ik ga ze zaaien als het wat warmer wordt.

 

Fototjes

 

foto071514701368978492.jpg

mn duim ter vergelijking

 

foto071638511368978503.jpgfoto071775021368978510.jpgfoto071884601368978517.jpg

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...

Ja hoor het oppotten is begonnen! Heb er zon 800 gedaan en er staan er nog zon 200 in de grond. Ik zet ze in p9 vierkante potjes. Heb maar snel fotos gemaakt want er waren wat liefhebbers. Ze staan nu nog op de grond, maar straks komen ze op het worteldoek te staan, maar daar moetten nog tegels onder en het worteldoek moet nog in orde worden gemaakt. De grootste zijn 25 cm en de kleinste 1 cm , ga ze straks ook nog sorteren op grote.

 

IMG-20140113-WA000871271389645228.jpg

IMG-20140113-WA000683861389645243.jpg

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vind 25cm voor het 1e jaar toch best opschieten. Je mag bij die groteren dit komend seizoen wel op 60cm rekenen denk ? Zet ze dan ruimer ( en misschien zelfs al een x ompotten ) Licht aan alle kanten is alles voor ze. Mooi evenwichtig laten opgroeien.

Echt leuk. Late voorjaar meer fotos !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit mekaar zetten is wel een slim idee bit, zeker voor die grote. En de liefhebbers appelvrouw, was iemand die vroeg vorige week al nnaar foto's maar ik ga ze nu nog nie niet verkopen eerst wat groter worden. En ze zijn trouwens al 2 jaar oud he, maar er lijken er tussen te zitten vann1 jaar oud

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...
  • 3 maanden later ...
Hallo guus.

 

Heb hier een mooie kerstboom staan staan

waarvan ik zaad wil nemen.

Ze zeggen dat ik deze van de denappel moet nemen.

Misschien een domme vraag (weet het niet).

Maar wanneer moet ik het zaad nemen van de denappel?

 

Groetjes Marc

Marc, ik zou geen zaden van een den nemen om kerstbomen te kweken hoor, wel van de SPAR, de fijnspar dan (Picea abies)

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou de kerstboom geen fijnspar kunnen zijn?

Ook sparren hebben dennenappels

Fijnspar is goed heb ik toch gezegd, maar dennen niet, zijn totaal andere naaldbomen.

En wij kennen denappels en sparappels.

 

ik ken alles als dennenappels, nog nooit van sparappels gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een tekort ja. Of te nat gestaan.

 

Maar nóg eerder ( ook een vorm van tekort ) denk ik dat ze aan een maatje groter toe zijn ?

Bij een profi kweker zullen ze dit maatje nog wel langer aanhouden misschien, maar daar dienen ze ( heel licht ) voedsel toe via het water, en dan kan je ze langer in de kleine maat houden.

 

Oppotten in maatje groter is natuurlijk ook een vorm van mesten.

Op zich hebben die dingen echt heel weinig nodig. Wat precies ( in NPK + M ) ze graag hebben in hoeveelheden, weet ik niet. Moet je es vragen bij zo'n kweker ( googlen ? ) Te veel mest is overigens ook slecht voor die dingen. Zij aangepast aan heel weinig meststoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...